După un an record în 2023, Puma România, unul dintre cei mai puternici jucători din piața locală de articole sportive, parte a grupului german omonim, a avut o scădere de 2% a cifrei de afaceri în 2024, însoțită de un declin de 28% al profitului net, în contextul unei creșteri cu 17% a numărului de angajați, relevă datele analizate de Profit.ro.
Este prima dată în ultimii 10 ani când Puma Sports România raportează o contracție a rulajului.
Cifra de afaceri a retailerului sportiv a ajuns astfel la 147,5 milioane de lei față de anul precedent, după o scădere de 2%.

Anul 2023 rămâne reperul de performanță, cu cel mai bun rezultat în ceea ce privește cifra de afaceri, depășind pragul de 100 milioane de lei încă din 2022.
O contracție a înregistrat și profitul net al Puma România, cu 28%, de la circa 21 milioane de lei în 2023, la 15,4 milioane de lei în 2024.
Numărul de angajați ai companiei din România a crescut cu 17%, ajungând la o medie de 106 persoane.

Puma este prezentă în România de aproape două decenii și activă printr-o rețea formată din aproximativ 20 de magazine.

Majoritatea acestor magazine se găsesc în centre comerciale mari din principalele orașe, cum ar fi București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța. Cele mai multe puncte de vânzare Puma din România sunt integrate în mall-uri precum AFI Cotroceni, Băneasa Shopping City, Iulius Mall (Cluj și Timișoara) sau Palas Mall Iași, ceea ce reflectă o strategie orientată către traficul mare și zonele comerciale premium.
Ultimul magazin deschis de Puma în România se află în București, în zona mall-ului Promenada, lansat în a doua parte a anului 2023.
La nivel internațional, Puma este un gigant al industriei sportive, prezent în peste 120 de țări și cu o rețea de mii de magazine, printre care atât unități proprii, cât și retaileri autorizați.

Grupul german gestionează o rețea globală formată din peste 600 de magazine proprii, alături de distribuția prin mii de parteneri autorizați în toată lumea.
Cele mai mari piețe pentru Puma includ Statele Unite ale Americii, Germania (țara de origine), China, și Marea Britanie. În aceste regiuni, Puma are o prezență puternică atât în retailul fizic, cât și în online. Expansiunea în Asia, în special în China și India, a contribuit semnificativ la creșterea globală a companiei în ultimii ani.
Compania germană este cunoscută nu doar pentru încălțămintea sportivă, ci și pentru colaborările cu designeri celebri și influențe în cultura urbană, fapt ce îi asigură o poziție competitivă pe segmentele lifestyle și modă sportivă.

Grupul PUMA deține brandurile PUMA, Cobra Golf și stichd. Compania, cu sediul central în Herzogenaurach, Germania, are aproximativ 20.000 de angajați la nivel mondial.
Puma SE a fost fondată în 1948 de Rudolf Dassler, iar în prezent este condusă de CEO-ul Arthur Hoeld, care a preluat funcția în 2025.
Compania este listată la Bursa de la Frankfurt.
