De îndată ce chatboții bazați pe inteligență artificială (A.I.) au părut suficienți de funcționali, compania fintech suedeză Klarna a pariat totul pe ele, promițând să înlocuiască o mare parte din forța sa de muncă umană cu echivalente robotizate.
Acum, însă, compania trece printr-o perioadă de angajări masive de personal uman, după ce s-a lovit de limitările inteligenței artificiale, conform Bloomberg.
Sebastian Siemiatkowski, CEO-ul companiei ce oferă un serviciu de plată de tipul „cumperi acum, plătești mai târziu”, a anunțat recent că intenționează să se asigure că, ori de câte ori au nevoie de asistență, clienții vor avea întotdeauna opțiunea de a vorbi cu o persoană reală, scrie Hotnews.ro.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

„Din punctul de vedere al brandului, al companiei… pur și simplu cred că este esențial să fii clar cu clientul că întotdeauna va exista un om, dacă asta își dorește”, a declarat Siemiatkowski în comentarii făcute la sediul din Stockholm al companiei, potrivit Bloomberg.
Compania suedeză a declarat că vrea să fie un „cobai” pentru A.I.
Gizmodo amintește că este o poziție radical diferită față de cea pe care compania suedeză o anunța în urmă cu doar doi ani. În 2023, Siemiatkowski a declarat că dorește ca firma sa să fie „cobaiul preferat al OpenAI”, compania americană care a dezvoltat popularul chatbot ChatGPT.
Apoi, la finalul anului trecut, el a declarat că Klarna chiar a renunțat complet la angajări încă din 2023 deoarece toate posturile puteau fi ocupate deja de instrumente de inteligență artificială.
„Cred că ceea ce am făcut intern nu a fost relatat pe scară largă. Am încetat să mai angajăm acum aproximativ un an, așa că aveam 4.500 de angajați, iar acum avem 3.500”, a explicat el.

„Avem o fluctuație naturală, ca orice companie tech. Oamenii rămân aproximativ cinci ani, astfel încât 20% pleacă în fiecare an. Prin faptul că nu mai angajăm, pur și simplu ne reducem dimensiunea, nu-i așa?”, a declarat el într-un interviu acordat Bloomberg TV.
CEO-ul Klarna a spus că inclusiv el poate fi înlocuit de inteligența artificială
La jumătatea lunii ianuarie, Siemiatkowski, care este și unul dintre fondatorii Klarna, și-a reiterat afirmațiile, declarând că „A.I. este capabilă să facă toate slujbele noastre”, inclusiv pe a sa, deoarece acum dispune de „capacități de raționament”.
„Nu sunt neapărat foarte entuziasmat de asta”, a adăugat el într-un mesaj publicat pe rețeaua de socializare „X”. „Dimpotrivă, munca mea este o parte extrem de importantă din cine sunt eu, iar realizarea faptului că ar putea deveni inutilă este deprimantă”, a mai scris acesta.
Klarna a susținut anterior că chatboții A.I. gestionau două treimi dintre conversațiile cu clienții încă din prima lor lună de utilizare și a afirmat apoi că inteligența artificială făcea munca a 700 de agenți de asistență pentru clienți.

Problema este că, în realitate, făcea munca a 700 de agenți foarte slabi, iar calitatea a avut serios de suferit. „Cum din păcate costul pare să fi fost un factor prea dominant în luarea deciziilor privind organizarea acestui sistem, rezultatul este o calitate mai scăzută,” a spus acum Siemiatkowski la sediul companiei, potrivit Bloomberg.
„Investiția serioasă în calitatea suportului uman este viitorul pentru noi”, a subliniat CEO-ul Klarna.