Producătorii americani de alimente ambalate au decis să cheltuie mai mult pentru a-și face stocuri de materii prime, precum ovăz sau zahăr, în ideea de a putea să mențină producția în cazul în care liniile de aprovizionare vor fi perturbate sau importurile vor fi oprite, informează Bloomberg.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Grupul Campbell Soup Co., producătorul biscuiților Goldfish și al supelor instant Pacific, a început să cumpere mai multe ingrediente în contextul în care a crescut cererea pentru alimente ce pot fi depozitate în cămară, scrie Agerpres. De asemenea, TJ McIntyre, directorul general de la Bobo's, un producător de batoane proteice și produse de patiserie, a confirmat și el că firma a început să își facă stocuri de ovăz, zahăr și ulei de palmier.
CITEȘTE ȘI Șeful Tarom a demisionatAceasta reprezintă însă o modificarea a strategiei pentru producătorii de alimente, care timp de mai mulți ani au urmat o politică de tip "just-in-time" (-fix la timp-n.r.) în ideea de a-și reduce costurile de depozitare. De asemenea, scoate în evidență lecțiile învățate de companii de pe urma pandemiei de coronavirus, care a perturbat lanțurile de aprovizionare și a provocat îngrijorări cu privire la lipsa unor ingrediente.
Analistul băncii Credit Suisse, Robert Moskow, spune că producătorii de alimente au decis să cumpere mai multe materii prime pentru a fi siguri că pot face față cererii venite de la retaileri, ale căror stocuri de produse au scăzut.