Asahi a anunțat că atacul este limitat la sistemele informaționale din Japonia și că, cel puțin pentru moment, nu există nicio scurgere confirmată de informații personale sau date despre clienți către părți externe.
Grupul a suspendat operațiunile de comenzi și livrări la companiile din Japonia, precum și serviciile de call center, scrie Bloomberg.
Nu a fost imediat clar dacă hackerii au cerut bani în schimbul restabilirii accesului la sisteme.

Incidentul extinde lista breșelor de securitate raportate în acest an de companii mari din întreaga lume, de la producători auto la comercianți.
Jaguar Land Rover, ținta unui atac cibernetic masiv, care i-a blocat producția în Marea Britanie, Slovacia, India și Brazilia timp de o lună, a anunțat, luni, că va relua operațiunile “în următoarele zile”.
Hackerii au provocat, de asemenea, perturbări în sectorul de retail din Marea Britanie la începutul acestui an, când au spart sistemele Marks & Spencer Group, ale lanțului de supermarketuri Co-Op, precum și computerele magazinului universal de lux Harrods.

Asahi nu a oferit o estimare cu privire la reluarea operațiunilor normale în Japonia.
Grupul nipon a devenit proprietarul Ursus Breweries în 2017, în urma achiziției fostelor active ale SABMiller din Europa Centrală și de Est, întro tranzacție de 7,3 miliarde de euro.
Ursus Breweries ocupă primul loc pe piața românească a berii, urmată de Heineken România și Bergenbier, companie aflată în portofoliul Molson Coors.
Asahi este cel mai mare producător de bere din Japonia, cu o cotă de piață de aproximativ 38%.
Grupul are operațiuni în peste 100 de țări și un portofoliu diversificat, care include mărci precum Asahi Super Dry, Peroni și Grolsch.