GALERIE FOTO Dulce Amintire: Ca antreprenor, ai nevoie de implicare 200%; am învățat multe din relația cu oamenii, dar și cu statul și sincer nu știu cu care dintre ei este mai greu să lucrezi

Emil Popescu
Emil Popescu
scris 14 iun 2022

Soții Nicu și Ana Sacaliuc au preluat în urmă cu doi ani un laborator de cofetărie din cartierul bucureștean Berceni și l-au reinventat, axându-se acum pe torturi din ingrediente naturale, cu gust original și decoruri comestibile. Ca multe business-uri cu potențial, ideea a pornit ca răspuns la cum arăta oferta în București în urmă cu câțiva ani, când cei doi tineri au căutat în 5 cofetării un tort pentru o zi de naștere și tot nu au găsit ceva care să îi mulțumească.

“Aceleași gusturi peste tot, de frișcă vegetală, iar când găseam ceva mai natural, aspectul tortului lăsa foarte mult de dorit. Începutul a fost destul de greu - chiar dacă am pornit cu entuziasm, birocrația îți amintește imediat cam cum stă treaba”, spune Nicu Sacaliuc despre primii pași ai mărcii Dulce Amintire.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, imobiliare.ro, Meta Estate, Nordis
25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics

Soții Sacaliuc lucrau atunci în domeniul IT, iar pentru lansarea afacerii Ana - pasionată de lucruri neobișnuite, ieșite din tipare, pentru care tortul este elementul care îi permite să-și exprime ideile și personalitatea - a urmat un curs de specialitate la Moscova.

Acum, Dulce Amintire are 3 angajați și se așteaptă la o dublare a numărului de comenzi, mai ales că este programată și deschiderea unui punct fizic de vânzare, pe lângă site.

Firma se axează în special pe torturi, de orice tip (mai puțin vegane): pentru evenimente, copii, aniversare sau personalizate.

„Conceptul nostru este gustul natural, un gust pe care nu îl poți obține cu ciocolată de 3 lei sau frișcă de 15%, chiar dacă și acelea sunt naturale. Oferim clienților numai ingrediente de calitate superioară, iar rețetele noastre sunt unice”, spune Nicu Sacaliuc.

Pentru a putea cumpăra o mașină frigorifică, el a accesat o finanțare BT Mic, binevenită în condițiile în care investise aproape toate fondurile disponibile în afacere, și care i-a oferit “o liniște oarecare” în legătură cu continuarea business-ului.

Prioritățile imediate creșterea echipei și a volumului de comenzi, prin deschiderea punctului de vânzare, astfel încât să urmeze o extindere la nivel local și poate chiar național, în viitor.

Savaliuc spune că antreprenoriatul este mult mai complex decât pare la prima vedere și că a fi lider și a fi șef sunt două lucruri total opuse: „Personal am învățat foarte multe lucruri din relația cu oamenii, dar și din relația cu statul. Sincer, mi-e dificil să spun cu care dintre ei este mai greu să lucrezi. Rămân la convingerea că dacă nu ești implicat 200% în propria afacere, cel puțin la început, nu prea ai mari șanse de succes”.

Tânărul îi încurajează pe toți cei care au o pasiune să o dezvolte și să încerce să o transpună în realitate, pentru că poți să ajungi la rezultate nesperate doar după ce te-ai decis să acționezi și faci primii pași concreți în direcția respectivă.

Acest articol este parte din proiectul de susținere a afacerilor mici, powered by BT Mic. Pe lângă partea de finanțare, BT Mic este alături de antreprenorii săi prin programe de educație antreprenorială și de accelerare, precum și prin campanii de promovare a acestora.

viewscnt
Afla mai multe despre
torturi laborator cofetărie