Programul Deschide România, lansat în urmă cu 4 ani de eMAG, cel mai mare retailer online local, a depășit pragul de 2.000 de producători naționali și peste 570.000 de produse disponibile clienților site-ului.
Comenzile prin acest program au depășit 13 milioane de lei în 2019, cu aproape 20% mai mult față de anul precedent, fiind vândute peste 200.000 de produse, realizate 100% în România.
Datele eMAG arată că, de la lansare, vânzările generate de acest program au atins aproximativ 30 milioane de lei, iar numărul comenzilor plasate s-a triplat. Cele mai bine vândute produse au fost produsele textile, home&deco, hainele pentru copii și jucăriile.
Deschide România pune la dispoziția micilor producători platforma prin care au acces rapid la piața de desfacere dezvoltată de eMAG, o piață cu peste 500.000 de vizitatori unici zilnic.
Antreprenorii care doresc să se înscrie în program trebuie să desfășoare activități de producție și își pot alege orice domeniu de activitate, cu excepția industriei alimentare.
Pentru a face parte din program, companiile producătoare trebuie să aibă o cifră de afaceri nu mai mare de 500.000 de lei în anul fiscal anterior și orice produs propus spre comercializare să fie fabricat exclusiv în România.
Partenerii înscriși în program beneficiază de un regim special de comisioane, iar ONG-urile nu plătesc comision.
Pentru a fi eligibil pentru programul Deschide România, un seller trebuie să îndeplinească următoarele condiții, respectiv să aibă naționalitate română, să fie persoană juridică de drept privat, întreprindere individuală, întreprindere familială sau persoană fizică autorizată și să desfășoare activități în domeniul productie non-alimentare conform Cod CAEN, secțiunea C-Industria prelucrătoare. Produsele alimentare nu sunt acceptate în program;
Dacă materia primă este achiziționată și din alte țări, sellerul trebuie să își desfășoare activitatea și să realizeaze produsele exclusiv pe teritoriul României;
De asemenea, produsele trebuie să fie realizate în serie (de producție mare, mijlocie sau mică), inclusiv produse handmade.
Comisionul perceput pentru sellerii din eMAG Deschide România este de 5% pentru produsele din divizia hardlines (electronice, electrocasnice, unelte, articole sportive etc.) sau 10% pentru produsele din diviza softlines (produse fashion, bijuterii, jucării, accesorii, cosmetice etc.).
Sellerii Deschide România primesc suport din partea eMAG prin Mesagerie, account manager gratuit în primele 3 luni sau Account Partners, prin care pentru 199 lei pe lună, sellerii au un consultant dedicat, instrumente de monitorizare și analiză în timp real în interfața contului lor de seller, acces la programele Fulfilment by eMAG și eMAG Genius, promovare în campanii umbrelă precum eMAG Outlet, Citește Românește sau Necesare zi de zi sau prin eMAG Ads, sau pot accesa platforma de e-learning dedicata exclusiv seller-ilor eMAG – eMAG Academy.
Toate produsele înscrise în program vor fi etichetate în site, cu logo-ul specific „eMAG Deschide România”, pentru ca vizitatorii eMAG să identifice mai ușor produsele made in România.