Primăria Capitalei va achiziționa, într-o primă etapă, 42 dintre cele 100 de autobuze electrice, „cu costuri minime și fără investiții și avize suplimentare”, pentru zona centrală a Bucureștiului, potrivit unui proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice, studiu de fezabilitate, pentru introducerea de autobuze electrice în sistemul de transport public, aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMB), ce va avea loc marți.
Potrivit proiectului de hotărâre, în urma procedurii de achiziție desfășurată de RATB și a elaborării documentației tehnico-economice pentru introducerea de autobuze electrice în sistemul de transport public, Regia a încheiat un contract cu societatea comercială SC FIATEST SRL în 18 septembrie, scrie News.ro.
„Din analiza documentației tehnico-economice (studiu de fezabilitate) și a recomandărilor prezentate, prima etapă poate fi sustenabilă din toate punctele de vedere – achiziționarea a 42 de autobuze electrice cu costuri minime și fără investiții și avize suplimentare. În vederea realizării măsurilor din Programul Integrat de Gestionare a Calității Aerului în municipiuul Bucurelti, precum și a celor din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov, Direcția Generală Infrastructură și Servicii Publice – Direcția Transporturi, Drumuri și Sistematizarea Circulației consideră că aplicarea etapei I poate fi implementată pe trasee din zona centrală a municipiului București, trasee care pot fi identificate în urma realizării unui studiu de trafic / circulație”, se arată în proiect.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Consilierii generali și-au dat acordul de principiu pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice în ședința din 30 iunie, proiectul de hotărâre fiind adoptat în unanimitate.
Autobuzele vor avea podeaua total coborâtă și vor fi dotate cu instalație de ventilație, aer condiționat și încălzire, precum și cu facilități pentru accesul persoanelor cu handicap. Vor avea, de asemenea, un sistem de infotainment, un sistem de taxare pentru carduri contactless, precum și wifi și sisteme de supraveghere video și de numărare a călătorilor.
Autonomia autobuzelor electrice între două încărcări va fi de minim 250 de kilometri parcurși în condiții specifice Capitalei, un parcurs suficient pentru o zi de circulație, și este solicitată o garanție de minim 8 ani sau minim 480.000 de kilometri pentru autobuze și de opt ani pentru infrastructura de încărcare.
Potrivit sudiului realizat de RATB, în prima etapă va fi introdus un număr redus de linii în zona centrală, cu utilizarea depourilor de troleibuze deja existente, urmând ca în etapa a doua numărul de autobuze electrice să fie suplimentat, dar cu realizarea unor investiții pentru modernizarea depourilor existente, respectiv depoul Titan de tramvaie, depoul mixt de tramvaie-troleibuze de la Bucureștii Noi, depoul Vatra Luminoasă și depoul Victoria, precum și construirea unuia nou, mixt, pentru autobuze și troleibuze, cu 200 de locuri și amenajarea a două autobaze care în prezent sunt dotate cu autobuze Diesel.
Municipalitatea explică faptul că, prin înlocuirea autobuzelor Diesel cu cele electrice se vor reduce noxele în centrul Capitalei, pentru că nu emit poluanți. De asemenea, autobuzele electrice sunt silențioase, fără șocuri la demaraj și la frânare și reduc zgomotul și vibrațiile în zona centrală.
„Autobuzele electrice nu emit poluanți și au costuri reduse de exploatare și întreținere. Pentru că nu au emisii poluante, utilizarea autobuzelor electrice poate reduce poluarea aerului în mediul urban. Asta este o mare îngrijorare și preocupare în marile orașe. Modelele electrice oferă un mers mai liniștit și mai silențios și le fac populare pentru călători”, argumentează municipalitatea.