Fiscalitatea neprietenoasă cu industria HoReCa, deficitul de forță de muncă, dar și majorările de prețuri din ultimii ani au pus lacăt pe încă un restaurant din Capitală.
Tudor Gourmet Burgers de pe Tudor Arghezi, singura locație fizică rămasă a brandului, își închide activitatea după un deceniu de prezență pe piață, urmând să se extindă doar în sistem de franciză, spune, pentru Profit.ro, Tudor Aposteanu, proprietarul restaurantului. La momentul acesta, Tudor Gourmet Burgers mai funcționează prin intermediul a două francize, în Galați și Timișoara.
“Este o locație (n.red. Tudor Arghezi) care nu și-a atins așteptările. Am avut un partener, nu ne-am înțeles ca și organizare. Nici locația nu mergea excelent, nici n-am avut timp să o facem să meargă excelent”, mai spune acesta.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
El adaugă că decizia de a închide restaurantul vine ca urmare a problemelor cu personalul, a recentelor modificări legislative care vizează, printre altele, și industria HoReCa, precum și a majorărilor de prețuri la materii prime.
“Sunt în HoReCa de 10 ani și sunt economist la bază. Trebuie să faci volumul unui McDonald’s ca să reziști. Și preturile de achiziție sunt mari. A fost inflație foarte mare, toate s-au triplat ca și materie primă ce vine din import. Apoi sunt angajații, mâna de lucru e foarte proastă. Tot ce a fost calitativ a plecat în afară. Fiscalitatea este, de asemenea, un motiv, care nu face decât să sporească evaziunea fiscală”, precizează Tudor Aposteanu.
Antreprenorul va continua să extindă conceptul în sistem de franciză, dar și să continue cu producția de sosuri proprii.
“Planurile sunt să continuăm cu francizele, să ne focusăm pe dezvoltare și producție pentru distribuția către francizele noastre și atât. Nu pe HoReCa. Planurile mele nu mai sunt HoReCa.
Le pun la dispoziție celor interesați un produs care funcționează și care se vinde extrem de bine. O să mă focusez doar pe fabrica de sosuri, am intrat deja pe eMAG Marketplace cu sosurile, urmează, sper, să intru și în Selgros până la finalul anului. Prefer să introduc produsele în retail”, mai spune Tudor Aposteanu.
Din cele 12 francize Tudor Gourmet Burgers, au mai rămas două, în Galați și Timișoara, iar până la finalul anului planurile companiei sunt de a mai deschide încă două, în Oradea și Brașov.
“Unii le-au folosit ca o rampă de lansare pentru propriile business-uri și concepte. România este o țară în care, pe plan juridic, mai avem încă vreo 50 de ani ca să respectăm un contract și un acord. Îți fură și rețeta de castraveți murați. Am închis francizele pentru că am găsit rețete încălcate, produse de proastă calitate.
Dar, în continuare vrem să dezvoltăm rețeaua de francize. Avem discuții și în Constanța și Iași. M-am gândit și la o extindere în afara țării, în Italia, însă a venit pandemia”, afirmă el.
Actuala fabrică de sosuri din București, care va deservi retailul și francizele Tudor Gourmet Burgers, are o capacitate de producție de 10 tone pe lună.
“E mai important să intru pe retail și să-mi văd de calitate și de producție, pentru că toată piața în direcția asta se îndreaptă. În orice țară dezvoltată, ready-to-eat au acaparat supermarketurile. E o piață care funcționează și ieftină. În direcția asta mergem și noi, la început cu sosuri și condimente și ulterior o să vedem încotro se îndreaptă. Producția o să o extindem când semnăm contractul cu Selgros”, mai spune acesta.
În locația unde funcționează și fabrica, Tudor Aposteanu va deschide și un magazin propriu de condimente, sosuri și carne marinată, sub numele de Tudor Gourmet.
Primul restaurant Tudor Gourmet Burgers s-a deschis în anul 2015 în nordul Bucureștiului.