

Majorarea TVA în HoReCa, prevăzută în programul Guvernului Bolojan, va pune o presiune uriașă pe industria ospitalității, atenționează Radu Savopol, fondatorul lanțului de cafenele 5 to go și președintele HORA, autoritatea reprezentativă a industriei ospitalității românești.
Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), a scăzut, în primele patru luni, atât ca serie brută cu 3,1%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 3,5%, arată datele Institutului Național de Statistică (INS).
Cum se poate menține și dezvolta pe piață un brand românesc, De ce anume este nevoie concret din partea statului pentru a susține business-ul local, Dificultatea de a atrage și a reține talente pe o piață a muncii cu numeroase provocări, Cum poți ieși din piața locală pentru a te impune în alte țări, Cum poți convinge cumpărătorul că tradiția este, uneori, cel puțin la fel de importantă ca marketingul, Cum poate face diferența un brand și cum îl poți construi - sunt doar o parte dintre temele care vor fi discutate astăzi, de la ora 10.00, la Maratonul Profit “Made in Romania” Ediția a III-a.
Piața din România a fost marcată în ultimii 10 ani de provocări economice și politice care au rescris regulile jocului pentru sectorul de electrocasnice, spune Teodora Mărăcineanu, director de marketing în cadrul Electrolux România.
De la avionul de linie cu care zburam împreună cu actualii investitori vom trece la o navetă spațială – simbol al unei viteze de scalare de 30 de ori mai mare, spune fondatorul lanțului românesc de supermarketuri La Cocoș, Iulian Nica, după ce grupul german Schwarz, care deține Lidl și Kaufland, a anunțat că intenționează să preia majoritatea acțiunilor.
Retailerul suedez IKEA a decis să taie la jumătate tarifele de la restaurantul propriu, de luni până vineri, o altă facilitate fiind că copiii vor mânca gratuit.
Industria alimentară britanică se confruntă cu o provocare neașteptată: popularitatea crescândă a medicamentelor pentru pierderea în greutate începe să afecteze vânzările din supermarketuri, scrie The Times. Pentru prima dată în acest an, volumul total al vânzărilor alimentare a scăzut, o tendință pe care experții de la compania de analize de piață Kantar o atribuie parțial schimbării priorităților de sănătate datorită folosirii așa-numitelor „injecții pentru slăbire”.
Vânzarea, distribuirea sau consumul băuturilor alcoolice cu o concentrație alcoolică de până la 5% în volum, chiar și consumul vinului în anumite cazuri, vor fi permise pe arenele sportive, conform unui proiect analizat de Profit.ro și susținut de reprezentanți ai tuturor partidelor parlamentare, cu excepția USR.
Maidan, companie activă în catering pentru evenimente, catering industrial și dezvoltare de produse gastronomice proprii, a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 3,2 milioane de euro, în creștere cu 30% față de anul anterior. Această evoluție vine pe fondul unui context economic instabil, dar și al unor transformări interne importante.
Grupul german Schwarz, care deține Lidl și Kaufland, anunță că intenționează să preia majoritatea acțiunilor lanțului românesc de supermarketuri La Cocoș.
SIVA Uniforms, producător de îmbrăcăminte de lucru personalizată din România, a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de aproape 3 milioane de euro, în creștere cu 50% față de nivelul de 2 milioane în 2023.
Treevi Pizza Al Taglio, brandul specializat în pizza artizanală romană la felie, continuă expansiunea la nivel național și ajunge pentru prima dată în Timișoara, prin deschiderea unui nou restaurant în centrul comercial Iulius Town Mall.
Noile taxe vamale impuse de administrația Trump asupra importurilor de oțel și aluminiu încep să provoace efecte vizibile în industria americană de ambalaje. Începând cu 4 iunie, aceste tarife au fost dublate la 50%, ceea ce a determinat creșteri semnificative ale costurilor pentru companiile care folosesc aceste metale în producția de conserve, doze de băuturi sau recipiente pentru cosmetice, relatează Reuters.
Cum se poate menține și dezvolta pe piață un brand românesc, De ce anume este nevoie concret din partea statului pentru a susține business-ul local, Dificultatea de a atrage și a reține talente pe o piață a muncii cu numeroase provocări, Cum poți ieși din piața locală pentru a te impune în alte țări, Cum poți convinge cumpărătorul că tradiția este, uneori, cel puțin la fel de importantă ca marketingul, Cum poate face diferența un brand și cum îl poți construi - sunt doar o parte dintre temele care vor fi discutate la Maratonul Profit “Made in Romania” Ediția a III-a, programat să fie organizat pe 26 iunie.
Grupul imobiliar M Core, al cărui principal acționar este magnatul imobiliar britanic Caspar MacDonald-Hall – cu legături strânse cu Familia Regală, a început construcția unui nou parc de retail, în Orăștie, pe un teren preluat de la dezvoltatorul imobiliar ceh RC Europe, fondat și deținut de antreprenorii Miroslav Hartman și Jan Prokop – foști directori ai retailerului german Lidl, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Comercianții care nu înlocuiesc bunurile vândute, în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, adică în cel mult 30 de zile calendaristice, vor fi amendați cu sume cuprinse între 5.000 lei și 25.000 lei, conform unui proiect legislativ adoptat prin vot de senatori.
Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) obligă toate mall-urile din țară să facă de urgență acțiuni de deratizare și dezinsecție.
Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:
| 1 EUR | 5.0896 | -0.0015 | -0.03 % |
| 1 USD | 4.3449 | +0.0032 | +0.07 % |
| 1 GBP | 5.8140 | +0.0168 | +0.29 % |
| 1 CHF | 5.4650 | +0.0057 | +0.10 % |
Curs BNR oferit de cursvalutar.ro