Retragerea este pe fondul acuzațiilor de comerț cu așezări israeliene ilegale în Cisiordania ocupată.
Gigantul francez de retail și-a închis deja magazinele pe patru piețe cheie din Golf: Iordania, Oman, Kuweit și Bahrain, conform RFI.

Această închidere a magazinelor Carrefour din țările arabe permite ascensiunea lanțului HyperMax, administrat în regiune de grupul emirian Majid Al Futaim (MAF), partener istoric al distribuitorului francez în Orientul Mijlociu, arată sursa citată.
Este o oportunitate pentru grupul MAF, care caută să-și reducă dependența de Carrefour. Grupul emirian continuă să opereze Carrefour în alte țări, cum ar fi Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite.
Grupul Majid Al Futatiim, care operează mai multe lanțuri de supermarketuri în 14 țări, a raportat o scădere a veniturilor din activitatea sa de distribuție de 10% în 2024, invocând "impactul tensiunilor geopolitice asupra moralului consumatorilor", printre alți factori.
În prima jumătate a anului 2025, veniturile din această activitate au fost în scădere cu doar 1% de la an la an.
Recent a fost relatat că lanțul Carrefour intenționează să-și vândă magazinele și din centrele comerciale din Polonia.
Procesul este supravegheat de banca de investiții JP Morgan, care a furnizat deja documentația pentru potențialii cumpărători.
Carrefour are 783 de magazine în Polonia.

Recent, producătorul italian de alimente și băuturi NewPrinces a preluat afacerea neprofitabilă a Carrefour din Italia.
Potrivit La Lettre, președintele Carrefour, Alexandre Bompard, consideră că procesul de consolidare în sectorul de retail este "inevitabil" și doar câștigă avânt.
Acum, în Polonia, banca de investiții JP Morgan a creat deja o „cameră de date” prin punerea la dispoziția potențialilor potențiali cumpărători a datelor operaționale și financiare.
În Polonia, concurența este deosebit de puternică, ceea ce afectează rezultatele companiei locale.