Microsoft are în lucru un sistem de monitorizare a cumpărăturilor care poate elimina nevoia casierilor pentru hipermarketuri.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Fără să detalieze modul în care funcționează tehnologia în cauză, Reuters scrie că sistemul celor la Microsoft combină mai mulți factori, precum camere video atașate cărucioarelor și smartphone-uri pentru plată.
Un astfel de sistem trebuie să aibă două componente. Pe de o parte, trebuie să existe un sistem de monitorizare și recunoaștere care să urmărească ce pun în cărucior clienții. Pe de altă parte, este necesar un sistem verificare și plată care, la fel, să nu implice acțiunea unui casier – precum plata cu ajutorul telefonului.
Răspunzătoare de acest proiect ar fi divizia de inteligență artificială Business AI, care ar avea organizată în acest sens o echipă formată de 10 – 15 oameni, condusă de un specialist în adus de la Amazon.
Microsoft nu este prima companie care face eforturi în acest sens. Amazon are deja o serie de magazine experimentale care combină senzori, camere și inteligență artificială pentru a urmări ce pun clienții în cărucior.
Însă, compania condusă de Satya Nadella urmărește dezvoltarea unei tehnologii a cărei implementare să nu coste mult. Microsoft încearcă să facă accesibilă această tehnologiei unui număr cât mai mare de comercianți.