Luana Berbec, Partner de 8 ani în compania Plafar Retail, care deține cel mai mare lanț de magazine cu produse naturale de pe piața locală, s-a retras din societate, cedându-și participația de 18,8% unui alt acționar.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Din 2013, ea este și proprietar al cofetăriei La Farine din București.
Plafar Retail, pe piață din 2006, a intrat în insolvență în 2015, cu datorii de 28,1 milioane lei către aproape 100 de creditori, ieșind însă din procedură în vara anului trecut.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Intrarea în insolvență a fost argumentată prin deschiderea mult prea rapidă de magazine și concurența cu micile magazine de cartier.
"Societatea a avut un ritm de dezvoltare alert, prin deschiderea unei rețele la nivel național de circa 35 magazine naturiste, proces demarat în anii care s-au suprapus cu criza economică profundă. Dezvoltarea extensiva a fost gândită ca o oportunitate de a ocupa rapid locații în centrele comerciale care s-au deschis într-un număr mare, aceste locații fiind vizate de toți retailerii profesioniști din piață și contractate pe planurile de arhitectură, înainte ca centrele comerciale sau mall-urile să se construiască.
Astfel, deschiderile s-au succedat într-un ritm rapid fără a aștepta ca magazinele să ontre pe break even și dezvoltarea să se producă cu pași mărunți. Pe de altă parte, chiriile negociate au fost mari, efectele crizei producându-se treptat, ulterior încheierii acestor contracte și numai o parte din proprietari au fost dispuși să renegocieze substanțial costurile.
Dată fiind suprapunerea deschiderii acestor locații cu criză, multe din aceste centre comerciale nu au performat, pe de o parte din cauza scăderii puterii de cumpărare a populației după tăierea masivă de salarii, dar și ca urmare a poziționării, în multe cazuri, la distanțe mari de centrul orașelor sau din cauza unui management neadecvat.

De asemenea, o altă cauză a fost și imposibilitatea denunțării acestor contracte, decât sub sancțiunea plății costurilor locative până la sfârșitul contractului.
O altă cauză a fost șI politica prețurilor mici, care, pe de o parte, se datorează adaptării la criză și pe de altă parte înfruntării concurenței. Un factor destabilizator a fost și competiția în acest domeniu, care era formată din mici magazine de cartier, ce constituie afaceri de familie, fără deci a se plăti salarii adecvate, fiindcă vânzători erau chiar proprietarii afacerii", și-a argumentat compania intrarea în insolvență pentru 2 ani.
La acest moment, compania, s-a redresat, reintrând pe profit, pentru prima dată din 2012, cu un câștig net substanțial, de 24,2 milioane lei, dar pe fondul unei reduceri dreastice a schemei de personal, tăiată de la 128 angajați în 2014 la 24 salariați.