Adevăratul șef e Zuckerberg

Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 2 feb 2018

Pentru că prioritățile noastre se schimbă, fără să sesizăm, în funcție de cum conduce Mark Zuckerberg Facebook, adevăratul nostru șef este el.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

În ultimul trimestru, am făcut modificări care au dus la scăderea timpului total pe care oamenii îl petrec pe Facebook cu aproximativ 50 de milioane de ore pe zi, a susținut Mark Zuckerberg într-o nouă postare kilometrică pe Facebook.

Conducerea Facebook a decis și să modifice puțin algoritmul care stabilește ce și în ce ordine vedem pe Facebook și, deodată, stăm mai puțin pe rețeaua socială citind, comentând sau urmărind clipuri video.

La un calcul simplu reiese că, în medie, cei 1,4 miliarde de utilizatori activi zilnic pe care îi are Facebook au petrecut în cadrul rețelei cu 2 minute și 8,4 secunde mai puțin pe zi după modificările de algoritm din ultimele luni.

Dacă derulăm puțin firul logic înapoi, înțelegem că timpul (din ce în ce mai mult) pe care l-am petrecut până acum pe Facebook a venit tot ca urmare a deciziilor luate la vârful companiei americane. Timpul nostru!

VIDEO Facebook sacrifică publisherii și pune accent pe “socializarea activă” în cea mai recentă modificare a algoritmului de rankare CITEȘTE ȘI VIDEO Facebook sacrifică publisherii și pune accent pe “socializarea activă” în cea mai recentă modificare a algoritmului de rankare

Cineva, acolo sus, modifică un algoritm software, iar noi acordăm mai mult sau mai puțin timp Facebook-ului și facem asta fără să fie decizia noastră conștientă. Dacă, pentru binele companiei, Zuckerberg decide că noi trebuie să ne comportăm într-un anumit fel, să stăm un anumit timp în rețea sau să vedem un anumit tip de conținut, dă ordin să se modifice algoritmul, iar noi spunem behehe fără să înțelegem ce se întâmplă și ne conformăm.

Asta înseamnă că noi nu mai suntem nici măcar stăpânii propriului nostru timp și că decizia asupra acestui aspect nu ne aparține. Dacă ce vedem pe Facebook ni se pare interesant, stăm mai mult timp în aplicație. Dacă nu, atunci catadicsim să mai facem și altceva în timpul eliberat, cu generozitatea-i mimată, de Facebook. Dar Facebook-ul are clar prioritate.

Suntem 1,4 miliarde de oameni înconjurați de dispozitive smart, dar incapabili să sesizăm când suntem mânați ca oile într-o direcție sau alta, în funcție de prioritățile unei companii-gigant.

În cazul ăsta, ce sens mai are să vorbim despre combaterea știrilor false și a manipulărilor, despre efectele negative ale rețelelor sociale asupra sănătății mentale și a comportamentului uman sau a altor chestiuni care necesită să gândim singuri puțin mai mult decât legat de modul în care ne petrecem propriul timp?

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
zuckerberg