În contextul actual, din punct de vedere al legii concurenței, companiile pot adopta unele măsuri ce pot fi justificate de prevenirea răspândirii coronavirusului, dar în același timp, acestea nu trebuie să conducă la restrângeri grave ale concurenței.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Ca urmare, tinând cont de recomandările Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență în vederea reducerii aglomerării în spații comerciale, companiile pot lua măsuri pentru reducerea programului de funcționare.
CITEȘTE ȘI UEFA a anunțat suspendarea meciurilor din Liga Campionilor și Europa LeagueÎn același timp, administratorii platformelor de comert pot impune măsuri pentru limitarea creșterilor nejustificate ale prețurilor pentru produsele și serviciile de bază.
Consiliul Concurenței urmărește foarte atent comportamentul companiilor și atrage atenția de a nu se folosi de această situație de criză pentru:
- a crește prețurile fără o justificare obiectivă
- a face schimb de informații sensibile (prețurile practicate, politica comercială etc)
- a exclude concurenți de pe piață
- a abuza de poziția dominantă
- a face înțelegeri anticoncurențiale (în vederea eliminării comercializării unui anumit produs/serviciu, fixare prețuri, de împărțire a clienților și teritoriilor)