Atacurile asupra navelor de către militanții Houthi susținuți de Iran în Yemen au perturbat comerțul internațional pe cea mai scurtă rută de transport maritim dintre Europa și Asia.
Atacurile, care vizează o rută care reprezintă aproximativ 15% din traficul maritim mondial, au determinat mai multe companii de transport maritim să-și redirecționeze navele. Mai jos sunt răspunsurile unor companii la aceste tulburări, potrivit Reuters.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
AUTO
GEELY
Al doilea mare producător auto din China după vânzări a declarat pe 22 decembrie că vânzările sale de vehicule electrice vor fi probabil afectate de o întârziere a livrărilor, scrie News.ro.
MICHELIN
Patru fabrici din Spania deținute de producătorul francez de anvelope și-au oprit producția în perioada 20-21 ianuarie din cauza întârzierilor în livrarea materiilor prime.
SUZUKI
Fabrica sa de producție din Ungaria a reluat producția pe 22 ianuarie, așa cum era planificat, după o oprire din 15 ianuarie din cauza întârzierilor în sosirea motoarelor de fabricație japoneză. Compania a spus că rutele de transport maritim au fost modificate pentru a trece prin Africa, ceea ce ar putea afecta prețurile.
TESLA
Producătorul de vehicule electrice din SUA va suspenda cea mai mare parte a producției de mașini la fabrica sa de lângă Berlin, în perioada 29 ianuarie - 11 februarie, din cauza lipsei de componente provocată de schimbările rutelor de transport.
VOLVO CARS
Producătorul suedez de automobile a declarat pe 12 ianuarie că va opri producția la fabrica sa din Belgia timp de trei zile. din cauza întârzierilor.
ENERGIE
BP
Pe 18 decembrie, grupul petrolier britanic a declarat că a întrerupt temporar toate tranzitele prin Marea Roșie.
ECHINOR
Compania a anunțat pe 18 decembrie că a redirecționat navele care se îndreptau spre Marea Roșie.
EDISON
CEO-ul grupului energetic a declarat pe 25 ianuarie că începe să experimenteze o încetinire a aprovizionării cu gaze naturale lichefiate (GNL) din Qatar.
QATARENERG
Al doilea cel mai mare exportator de GNL din lume a încetat să mai trimită tancuri petroliere prin Marea Roșie, deși producția continuă, a declarat pentru Reuters o sursă cu informații directe despre acest subiect, pe 15 ianuarie.
SHELL
Compania petrolieră britanică a suspendat pe termen nelimitat toate transporturile prin Marea Roșie, a scris Wall Street Journal pe 16 ianuarie. Shell a refuzat să comenteze.
VALERO ENERGY
Rafinăria americană a declarat pe 25 ianuarie că atacurile la Marea Roșie au dus la o creștere a tarifelor de transport pentru țiței.
CITEȘTE ȘI BCE coboară standardele pentru a acorda împrumuturi țărilor din afara UELOGISTICĂ
DHL
Compania germană de logistică, care nu operează nave, dar le folosește pentru a transporta containere, și-a sfătuit pe 8 ianuarie clienții să analizeze îndeaproape modul în care gestionează stocurile.
FEDEX
Gigantul american de livrare de colete a declarat pe 14 ianuarie că nu a văzut o schimbare prea mare către transportul aerian din cauza perturbărilor din Marea Roșie.
RETAILERI
DANONE
Grupul alimentar francez a declarat în decembrie că majoritatea transporturilor sale au fost deviate, mărind timpul de tranzit.
În cazul în care situația durează peste 2-3 luni, Danone va activa planuri de atenuare, inclusiv utilizarea rutelor alternative, a spus purtătorul de cuvânt al acesteia.
IKEA
Retailerul de mobilă a spus pe 15 ianuarie că menține scăderile planificate de preț, în ciuda costurilor crescute, și are suficiente stocuri pentru a absorbi orice șoc din lanțul de aprovizionare.
MARKS & SPENCER
CEO-ul retailerului britanic a declarat pe 11 ianuarie că compania se așteaptă la o ușoară întârziere în livrările de îmbrăcăminte și la domiciliu, din cauza întreruperilor transporturilor.
NEXT
Pe 4 ianuarie, CEO-ul retailerului britanic de îmbrăcăminte a declarat că creșterea vânzărilor ar fi probabil moderată dacă perturbările vor continua până în 2024.
PEPCO
Proprietarul Poundland a avertizat pe 18 ianuarie că aprovizionarea sa ar putea fi afectată în lunile următoare, dacă întreruperile transporturilor continuă.
PRIMARK
Directorul financiar al Associated British Foods a declarat pe 23 ianuarie că Primark face față perturbărilor prin ajustarea timpilor și a fluxului de stocuri.
SAINSBURY'S
”Ne asigurăm că planificăm secvențierea produselor din Asia Pacific, astfel încât să obținem produsele în ordinea corectă”, a spus CEO-ul companiei, adăugând că contractele pe termen lung cu expeditorii ”atenuează pe cât posibil orice impact asupra costurilor”.
TARGET
Retailerul din SUA se confruntă cu unele întreruperi ale livrărilor din India și Pakistan, a declarat o sursă familiarizată cu chestiunea pe 12 ianuarie, numind efectul ”minor” în general.
TRACTOR SUPPLY
Livrările pentru retailerul din SUA au fost amânate de la două la peste 20 de zile, a declarat operatorul șef al lanțului de aprovizionare al companiei, pe 12 ianuarie.
WILLIAMS-SONOMA
Proprietarul Pottery Barn redirecționează transporturile și lucrează la planuri de urgență, a declarat CEO-ul acestuia pentru CNBC, pe 24 ianuarie.
CITEȘTE ȘI Presat de autoritățile europene, gigantul Amazon renunță la cumpărarea iRobot, tranzacție de 1,4 miliarde dolariALTE COMPANII
GRUPUL BHP
Gigantul minier australian a declarat pe 25 ianuarie că întreruperile îi forțează pe unii dintre furnizorii săi de servicii de transport de marfă să adopte rute alternative, cum ar fi Capul Bunei Speranțe din Africa.
ELECTROLUX
Producătorul suedez de electrocasnice a înființat un grup de lucru pentru a găsi rute alternative sau pentru a identifica livrările prioritare pentru a încerca să evite întreruperile. Deocamdată vede un impact limitat asupra livrărilor.
ESSITY
Producătorul de mărci precum Libresse și TENA a declarat că rămâne în contact cu furnizorii afectați pentru a asigura fluxul continuu de mărfuri. Pe 25 ianuarie, CEO-ul său a declarat că a văzut un impact negativ asupra costurilor sale de transport, dar nu a putut specifica la ce va însemna acel impact.
EVONIK
Producătorul de produse chimice de specialitate a spus că este afectat de ”modificări și întârzieri de rută cu un preaviz scurt” și că încearcă să atenueze impactul comandând mai devreme și trecând la transportul aerian, acolo unde este posibil.
GECHEM GMBH & CO KG
Producătorul german de produse chimice a declarat că a scăzut producția de mașini de spălat vase și tablete de toaletă, ca urmare a întârzierilor.
KONE
Producătorul finlandez de lifturi a spus că situația poate întârzia, în unele cazuri, expedițiile, dar majoritatea livrărilor clienților săi ar trebui să respecte programul.
Kone a spus că s-a pregătit pentru întreruperi căutând metode și rute alternative de livrare.
LEVI STRAUSS & CO
Producătorul de produse denim se confruntă cu întârzieri de 10 până la 14 zile în timpul de tranzit, ca urmare a perturbărilor continue ale transportului la Marea Roșie. Compania a mutat unele transporturi americane către Coasta de Vest, evitând Marea Roșie și Canalul Suez.
LOGITECH
CEO-ul producătorului de periferice pentru computere a declarat, pe 23 ianuarie, că marjele de profit vor fi afectate de costuri mai mari de transport din cauza crizei Mării Roșii.