Cum răspund companiile la atacurile Houthi împotriva navelor comerciale din Marea Roșie

Cum răspund companiile la atacurile Houthi împotriva navelor comerciale din Marea Roșie
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 ian 2024

Atacurile asupra navelor de către militanții Houthi susținuți de Iran în Yemen au perturbat comerțul internațional pe cea mai scurtă rută de transport maritim dintre Europa și Asia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Atacurile, care vizează o rută care reprezintă aproximativ 15% din traficul maritim mondial, au determinat mai multe companii de transport maritim să-și redirecționeze navele. Mai jos sunt răspunsurile unor companii la aceste tulburări, potrivit Reuters.

Mediul de afaceri din România vede recesiune tehnică. La cât va ajunge cursul leu-euro CITEȘTE ȘI Mediul de afaceri din România vede recesiune tehnică. La cât va ajunge cursul leu-euro

 AUTO

 GEELY

Al doilea mare producător auto din China după vânzări a declarat pe 22 decembrie că vânzările sale de vehicule electrice vor fi probabil afectate de o întârziere a livrărilor, scrie News.ro.

MICHELIN

Patru fabrici din Spania deținute de producătorul francez de anvelope și-au oprit producția în perioada 20-21 ianuarie din cauza întârzierilor în livrarea materiilor prime.

SUZUKI

Fabrica sa de producție din Ungaria a reluat producția pe 22 ianuarie, așa cum era planificat, după o oprire din 15 ianuarie din cauza întârzierilor în sosirea motoarelor de fabricație japoneză. Compania a spus că rutele de transport maritim au fost modificate pentru a trece prin Africa, ceea ce ar putea afecta prețurile.

TESLA

Producătorul de vehicule electrice din SUA va suspenda cea mai mare parte a producției de mașini la fabrica sa de lângă Berlin, în perioada 29 ianuarie - 11 februarie, din cauza lipsei de componente provocată de schimbările rutelor de transport.

VOLVO CARS

Producătorul suedez de automobile a declarat pe 12 ianuarie că va opri producția la fabrica sa din Belgia timp de trei zile. din cauza întârzierilor.

ENERGIE

BP

Pe 18 decembrie, grupul petrolier britanic a declarat că a întrerupt temporar toate tranzitele prin Marea Roșie.

ECHINOR

Compania a anunțat pe 18 decembrie că a redirecționat navele care se îndreptau spre Marea Roșie.

EDISON

CEO-ul grupului energetic a declarat pe 25 ianuarie că începe să experimenteze o încetinire a aprovizionării cu gaze naturale lichefiate (GNL) din Qatar.

QATARENERG

Al doilea cel mai mare exportator de GNL din lume a încetat să mai trimită tancuri petroliere prin Marea Roșie, deși producția continuă, a declarat pentru Reuters o sursă cu informații directe despre acest subiect, pe 15 ianuarie.

SHELL

Compania petrolieră britanică a suspendat pe termen nelimitat toate transporturile prin Marea Roșie, a scris Wall Street Journal pe 16 ianuarie. Shell a refuzat să comenteze.

VALERO ENERGY

Rafinăria americană a declarat pe 25 ianuarie că atacurile la Marea Roșie au dus la o creștere a tarifelor de transport pentru țiței.

BCE coboară standardele pentru a acorda împrumuturi țărilor din afara UE CITEȘTE ȘI BCE coboară standardele pentru a acorda împrumuturi țărilor din afara UE

LOGISTICĂ

DHL

Compania germană de logistică, care nu operează nave, dar le folosește pentru a transporta containere, și-a sfătuit pe 8 ianuarie clienții să analizeze îndeaproape modul în care gestionează stocurile.

FEDEX

Gigantul american de livrare de colete a declarat pe 14 ianuarie că nu a văzut o schimbare prea mare către transportul aerian din cauza perturbărilor din Marea Roșie.

RETAILERI

DANONE

Grupul alimentar francez a declarat în decembrie că majoritatea transporturilor sale au fost deviate, mărind timpul de tranzit.

În cazul în care situația durează peste 2-3 luni, Danone va activa planuri de atenuare, inclusiv utilizarea rutelor alternative, a spus purtătorul de cuvânt al acesteia.

IKEA

Retailerul de mobilă a spus pe 15 ianuarie că menține scăderile planificate de preț, în ciuda costurilor crescute, și are suficiente stocuri pentru a absorbi orice șoc din lanțul de aprovizionare.

MARKS & SPENCER

CEO-ul retailerului britanic a declarat pe 11 ianuarie că compania se așteaptă la o ușoară întârziere în livrările de îmbrăcăminte și la domiciliu, din cauza întreruperilor transporturilor.

NEXT

Pe 4 ianuarie, CEO-ul retailerului britanic de îmbrăcăminte a declarat că creșterea vânzărilor ar fi probabil moderată dacă perturbările vor continua până în 2024.

PEPCO

Proprietarul Poundland a avertizat pe 18 ianuarie că aprovizionarea sa ar putea fi afectată în lunile următoare, dacă întreruperile transporturilor continuă.

PRIMARK

Directorul financiar al Associated British Foods a declarat pe 23 ianuarie că Primark face față perturbărilor prin ajustarea timpilor și a fluxului de stocuri.

SAINSBURY'S

”Ne asigurăm că planificăm secvențierea produselor din Asia Pacific, astfel încât să obținem produsele în ordinea corectă”, a spus CEO-ul companiei, adăugând că contractele pe termen lung cu expeditorii ”atenuează pe cât posibil orice impact asupra costurilor”.

TARGET

Retailerul din SUA se confruntă cu unele întreruperi ale livrărilor din India și Pakistan, a declarat o sursă familiarizată cu chestiunea pe 12 ianuarie, numind efectul ”minor” în general.

TRACTOR SUPPLY

Livrările pentru retailerul din SUA au fost amânate de la două la peste 20 de zile, a declarat operatorul șef al lanțului de aprovizionare al companiei, pe 12 ianuarie.

WILLIAMS-SONOMA

Proprietarul Pottery Barn redirecționează transporturile și lucrează la planuri de urgență, a declarat CEO-ul acestuia pentru CNBC, pe 24 ianuarie.

Presat de autoritățile europene, gigantul Amazon renunță la cumpărarea iRobot, tranzacție de 1,4 miliarde dolari CITEȘTE ȘI Presat de autoritățile europene, gigantul Amazon renunță la cumpărarea iRobot, tranzacție de 1,4 miliarde dolari

ALTE COMPANII

GRUPUL BHP

Gigantul minier australian a declarat pe 25 ianuarie că întreruperile îi forțează pe unii dintre furnizorii săi de servicii de transport de marfă să adopte rute alternative, cum ar fi Capul Bunei Speranțe din Africa.

ELECTROLUX

Producătorul suedez de electrocasnice a înființat un grup de lucru pentru a găsi rute alternative sau pentru a identifica livrările prioritare pentru a încerca să evite întreruperile. Deocamdată vede un impact limitat asupra livrărilor.

ESSITY

Producătorul de mărci precum Libresse și TENA a declarat că rămâne în contact cu furnizorii afectați pentru a asigura fluxul continuu de mărfuri. Pe 25 ianuarie, CEO-ul său a declarat că a văzut un impact negativ asupra costurilor sale de transport, dar nu a putut specifica la ce va însemna acel impact.

EVONIK

Producătorul de produse chimice de specialitate a spus că este afectat de ”modificări și întârzieri de rută cu un preaviz scurt” și că încearcă să atenueze impactul comandând mai devreme și trecând la transportul aerian, acolo unde este posibil.

GECHEM GMBH & CO KG

Producătorul german de produse chimice a declarat că a scăzut producția de mașini de spălat vase și tablete de toaletă, ca urmare a întârzierilor.

KONE

Producătorul finlandez de lifturi a spus că situația poate întârzia, în unele cazuri, expedițiile, dar majoritatea livrărilor clienților săi ar trebui să respecte programul.

Kone a spus că s-a pregătit pentru întreruperi căutând metode și rute alternative de livrare.

LEVI STRAUSS & CO

Producătorul de produse denim se confruntă cu întârzieri de 10 până la 14 zile în timpul de tranzit, ca urmare a perturbărilor continue ale transportului la Marea Roșie. Compania a mutat unele transporturi americane către Coasta de Vest, evitând Marea Roșie și Canalul Suez.

LOGITECH

CEO-ul producătorului de periferice pentru computere a declarat, pe 23 ianuarie, că marjele de profit vor fi afectate de costuri mai mari de transport din cauza crizei Mării Roșii.

viewscnt
Afla mai multe despre
marea roșie
atacuri
houthi