Magnatul american Elon Musk, proprietar al rețelei de socializare Twitter, a demarat o bătălie juridică împotriva micului start-up (companie digitală emergentă) spaniol Tuio, care se ocupă cu asigurarea locuințelor pe Internet, relatează agenția EFE.
Acesta consideră că înregistrarea comercială a mărcii spaniole cu acest nume generează confuzie cu "tuit", versiunea spaniolă a termenului englez "tweet" (mesaje publicate pe Twitter), scrie Agerpres.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Conflictul a fost declanșat la Oficiul de Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene (EUIPO), cu sediul în Alicante (estul Spaniei).
Pe 6 iulie 2022, responsabilii Tuio au formulat o solicitare pentru a-și rezerva utilizarea acestei denumiri în sectorul asigurărilor și al platformelor tehnologice în cadrul pieței formate de cele 27 de state membre ale UE.
Pe 28 octombrie, Twitter Incorporation a înaintat un recurs, considerând că posibila marcă Tuio se aseamănă foarte mult celei deja protejate "tuit" și că ar putea produce confuzie clienților.
Însă, din partea asiguratorului digital spaniol, cu sediul la Madrid, s-a argumentat în fața EUIPO că cele două mărci sunt distincte și că este un "nonsens" presupunerea că ar putea fi confundate, mai ales că funcționează în segmente economice diferite.
Tuio a început să vândă asigurări în octombrie 2021 și în prezent are circa 10.000 de clienți în toată Spania.
Codirectorul executiv al Tuio, Juan Francisco Garcia Fernandez, a explicat, pentru EFE, că se negociază cu avocații Twitter pentru a se încerca evitarea ajungerii la tribunal și că, în acest sens, compania s-a oferit să limiteze la domeniul asigurărilor protecția mărcii în cadrul platformelor tehnologice.
Deja a avut loc o primă "apropiere" și cele două părți au solicitat EUIPO o extindere a termenului pentru a analiza motivațiile și a ajunge la un posibil acord, care ar trebui să se producă înainte de noiembrie 2024.
Fondatorii Tuio consideră curios faptul că gigantul tehnologic american "s-a fixat pe ei", în condițiile în care marca lor împarte cu "tuit" doar rădăcina cuvântului și au încredere într-o "rezolvare amiabilă".