Asociația Pro Agro susține că producătorii români sunt "forțați" să-și vândă produsele sub costul de producție

Asociația Pro Agro susține că producătorii români sunt "forțați" să-și vândă produsele sub costul de producție
scris 21 sep 2016

Producătorii români sunt forțați să-și vândă produsele sub costul de producție, practică interzisă în mod expres de legislația în vigoare, se arată într-o notificare trimisă de Federația Națională Pro Agro hipermarketurilor.

Având în vedere modificarea și completarea  Legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, intrată in vigoare la data de 18 iulie, federația a decis să semnaleze marii jucători din industrie despre practicile neloiale și nealinierea la cadrul legislativ a filialelor din România, scrie News.ro.

Potrivit documentului citat, cadrul legislativ a fost modificat având în vedere situația dificilă în care producătorii români au ajuns ca și consecință directa a practicilor pe care le consideră abuzive ale marilor magazine.

“În acest sens legea interzice în mod expres facturarea de către magazin a oricărui tip de taxa sau serviciu, ori marile rețele, speculând poziția dominantă, au ales să calculeze contravaloarea taxelor și serviciilor în discounturi impuse unilateral”, susțin reprezentanții Pro Agro, fără a da exemple concrete.

Bunge preia în proporție de 100% acțiunile de la Nutre Group CITEȘTE ȘI Bunge preia în proporție de 100% acțiunile de la Nutre Group

Pentru aceste motive membrii federației solicită ca legislatia în vigoare să fie respectată, respectiv prețul de vânzare către consumator să fie suma prețului de achiziție al produsului și al adaosul comercial, fără orice alt tip de reduceri, discounturi sau alte practici care ar pune producătorul în situația anterioară modificărilor legislative.

În notificare mai este menționat faptul că niciuna dintre prevederile legale în favoarea producătorilor nu a fost respectată de condițiile comerciale impuse.

Potrivit asociației, termenul de maximum șapte zile pentru plata produselor alimentare proaspete a generat noi costuri în sarcina producătorilor, de aproximativ 1% din valoarea bunurilor vândute.

Cu alte cuvinte, marile magazine pot respecta  reducerea termenului de plată doar dacă producătorii suportă acest impact financiar.

În același timp, obligativitatea efectuării recepției la momentul livrării nu este respectată, marile magazine rezervându-și dreptul de a returna eventualele neconformități oricând, ulterior livrării, returul produselor alimentare proaspete nefiind permis de legislația românească.

Legea adoptată în urmă cu două luni obligă marile rețele de hipermarketuri să vândă cel puțin 51% alimente provenit din lanțul scurt, astfel magazinele riscă amenzi de la 50.000 lei la 150.000 lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
pro agro
producatori romani