Acte avizate pentru modernizarea liniei de cale ferată Reșița Nord - Timișoara Nord. Investiție de peste 3 miliarde lei, zeci de treceri la nivel, poduri și podețe

Acte avizate pentru modernizarea liniei de cale ferată Reșița Nord - Timișoara Nord. Investiție de peste 3 miliarde lei, zeci de treceri la nivel, poduri și podețe
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 feb 2024

CFR SA anunță că a avizat documentațiile pentru modernizarea liniei CF Reșița Nord - Timișoara Nord cu extensie până la frontieră. Proiectul, realizat în parteneriat cu au autoritățile locale din Timiș și Caraș Severin, vizează modernizarea a aproape 120 de kilometri de linie ferată, precum și a zeci de stații, zeci de treceri la nivel, poduri și podețe.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Consiliul Tehnico-Economic al CFR SA a avizat favorabil variantele optime prezentate în cadrul Studiului de Fezabilitate pentru Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord - Timișoara Nord cu extensie Voiteni - Stamora Moravița - Frontieră, pe cele două tronsoane, astfel: Componenta A: Timișoara Nord - Stamora Moravița - Frontieră (58 km) propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 - 2027, o investiție în valoare de 2.092.343.265,44 lei, fără TVA. Componenta B: Reșița Nord - Voiteni (59 km) propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție în valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fără TVA”, anunță, joi, reprezentanții CFR.

ULTIMA ORĂ Guvern: Valoarea actualizată a despăgubirilor solicitate în dosarul Roșia Montană - aproximativ 6,7 miliarde USD CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvern: Valoarea actualizată a despăgubirilor solicitate în dosarul Roșia Montană - aproximativ 6,7 miliarde USD

Pentru tronsonul CF Timișoara Nord - Stamora Moravița - Frontieră, aflat pe raza județului Timiș, lucrările au ca scop  creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h și includ modernizarea a 9 stații/ halte/puncte de mișcare, preum și reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri și 19 podețe, scrie News.ro.

Pe tronsonul CF Reșița Nord - Voiteni, aflat pe raza județelor Timiș și Caraș-Severin va crește viteza maximă de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h, vor fi modernizate 12 stații/ halte/puncte de mișcare și reabilitate 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe.

„Termenul de realizare a investițiilor pe cele două tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord - Stamora Moravița - Frontieră, din care 8 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord - Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor”, precizează sursa citată.

Lucrările se vor realiza în cadrul unui parteneriat semnat de CFR SA cu autoritățile locale – Consiliile Locale Timișoara și Reșița și Consiliile Județene Timiș și Caraș Severin - reprezentanții CFR SA urmând a asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentațiilor și derularea procedurilor de achiziții publice și, ulterior, prin personalul calificat a participa la supervizarea/monitorizarea și recepția lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane.

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr sa
timisoara