Compania aeriană maghiară Wizz Air este obligată de către Tribunalul București, Sibiu și Cluj-Napoca să reangajeze patru piloți și zece însoțitori de zbor, anunță într-un comunicat Asociația Flight Personnel Union Romania (FPU).
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară
Piloții și însoțitorii de zbor reangajați vor putea acum să revină la sarcinile lor de zbor. Decizia instanței nu este definitivă și poate fi atacată în apel de Wizz Air, arată G4media.ro.
CITEȘTE ȘI Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceriPotrivit sursei citate, Wizz Air a concediat piloții și însoțitorii de zbor din România, în urmă cu exact un an de zile, la data de 14 aprilie 2020, însă concedierile au fost contestate de Asociația Profesională FPU România.
Wizz Air a declarat că piloții și însoțitorii de zbor au fost concediați din cauza pandemiei provocate de virusul Covid-19, dar FPU România și personalul destituit au considerat concedierea ilegală, acuzând compania aeriană nu a respectat legislația muncii.
CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la BucureștiÎntr-unul dintre verdicte, mai susține Asociația FPU, că Tribunalul București notează faptul că demiterea nu s-a bazat pe motive reale și serioase, deoarece compania aeriană nu a reușit să demonstreze că avea dificultăți financiare majore.
CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)Printre altele, instanța subliniază că Wizz Air a angajat după concediere nouă piloți noi pentru același post desființat în urmă cu două luni și jumătate. Wizz Air a concediat aproximativ 1000de angajați (19%) din totalul forței sale de muncă în aprilie 2020, când a început pandemia Covid-19, însă a continuat să se extindă cu peste 15 baze noi, adăugând cel puțin 10 avioane noi și ducând o campanie masivă de recrutare.