Autostrada A7 Ploiești-Pașcani va fi gata cu an mai devreme

Autostrada A7 Ploiești-Pașcani va fi gata cu an mai devreme
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 feb 2023

Cătălin Urtoi, consilierul onorific al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu susține că autostrada A7 Ploiești-Pașcani va fi finalizată în anul 2025, cu un an mai devreme decât este prevăzut în PNRR, în timp ce autostrada A8 Ungheni-Iași-Târgu Mureș va fi gata până în anul 2030.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Cătălin Urtoi, desemnat recent membru în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR), a declarat la Iași, într-o conferință de presă, că autostrada A7 va fi finalizată în 2025, cu an mai devreme decât termenul prevăzut în PNRR. Potrivit lui Urtoi, anul viitor vor fi gata primii kilometri din A7, pe o porțiune din tronsonul Ploiești-Buzău, scrie News.ro.

VIDEO Negocieri pentru drumul de legătură între centura Brașov, Aeroportul Ghimbav și viitoarea autostradă Brașov-Ploiești. Primul aeroport din România construit după Revoluție CITEȘTE ȘI VIDEO Negocieri pentru drumul de legătură între centura Brașov, Aeroportul Ghimbav și viitoarea autostradă Brașov-Ploiești. Primul aeroport din România construit după Revoluție

”Se lucrează serios pe A7 și vă pot spune că autostrada va fi gata în 2025, cu un an înainte de termen”, a afirmat Cătălin Urtoi.

Cât privește autostrada A8 (Ungheni-Iași-Târgu Mureș), Cătălin Urtoi a declarat că aceasta va fi terminată până în anul 2030, el precizând că ”întâi vor fi atacate sectoarele finanțate din PNRR (Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Târgu Neamț), după care va fi realizată și zona montană”.

”Mandatul meu la CNIR este să împing cele două proiecte ale Moldovei. Voi avea un venit brut de aproximativ 8.500 de lei ca membru în Consiliul de Administrație al CNIR, iar la Ministerul Transporturilor am ales să rămân consilier onorific al ministrului Sorin Grindeanu și să nu fiu remunerat”, a precizat Cătălin Urtoi.

Potrivit acestuia, CNIR este o structură înființată în urma discuțiilor autorităților române cu Comisia Europeană. Urtoi a declarat că această entitate va avea o altă abordare decât CNAIR.

”Toate proiectele care trec la CNIR vor fi bugetate, astfel că modul de abordare față de actualul CNAIR va fi unul diferit. Vom aduce A7 și A8 la CNIR. Inclusiv tronsonul de la Pașcani la Siret va veni tot la CNIR”, a adăugat Cătălin Urtoi.

viewscnt
Afla mai multe despre
cătălin urtoi
autostrada a7