Măsura oferă un impuls major eforturilor companiei de a-și redresa situația financiară și de a depăși criza legată de siguranță și calitate.
Restricția fusese impusă în ianuarie 2024, după un incident grav în zbor al unei aeronave Alaska Airlines 737 MAX 9, căreia îi lipseau patru șuruburi esențiale la un panou de ușă, provocând o spărtură uriașă în fuselaj la o altitudine de 4.900 de metri. Cazul a scos la iveală deficiențe majore de producție și control al calității la Boeing, scrie News.ro

FAA a precizat că inspectorii săi ”au efectuat verificări extinse ale liniilor de producție ale Boeing pentru a se asigura că această creștere va fi realizată în condiții de siguranță.”
Surse citate de Reuters afirmă că directorul FAA, Bryan Bedford, l-a contactat personal pe CEO-ul Boeing, Kelly Ortberg, pentru a-i comunica aprobarea oficială. Boeing intenționează să accelereze rapid ritmul de producție, după ce fabricile din zona Seattle s-au pregătit deja prin instalarea de noi echipamente și linii suplimentare.
”Apreciem munca depusă de echipele noastre, de furnizori și de FAA pentru a ne asigura că suntem pregătiți să creștem producția, cu siguranța și calitatea pe primul plan”, a transmis compania într-un comunicat.
Acțiunile Boeing au crescut cu 1,2% după anunțul deciziei.

Deși compania a produs în trecut peste 50 de aeronave 737 pe lună, lanțul global de aprovizionare este în prezent mult mai tensionat, cu probleme la livrările de motoare, componente și materiale. În ciuda acestor obstacole, analiștii afirmă că Boeing este mai bine pregătită acum pentru creșterea producției decât în anii precedenți.
Pentru a evita noi blocaje, Boeing a acumulat stocuri de materii prime de peste 11 miliarde de dolari, aproape dublu față de 2018. Totuși, compania are în continuare datorii de 53 de miliarde de dolari și nu este așteptată să revină pe profit decât în 2026 – primul an profitabil de la criza din 2018.
FAA a restabilit parțial în septembrie autorizația Boeing de a emite certificate de navigabilitate pentru modelele 737 MAX și 787 Dreamliner, după ani de controale stricte în urma accidentelor fatale din Indonezia și Etiopia (2019) și a problemelor de producție descoperite ulterior.

În paralel, FAA a propus o amendă de 3,1 milioane de dolari împotriva Boeing pentru sute de nereguli de siguranță identificate la uzina din Renton (Washington) și la furnizorul Spirit AeroSystems din Kansas.
Incidentul Alaska Airlines din ianuarie 2024 a declanșat, de asemenea, o anchetă penală a Departamentului de Justiție al SUA, vizând practicile interne de siguranță ale producătorului american.