Brandul Cupra începe producția SUV-ului Terramar în Ungaria. Au fost anunțate prețurile

Brandul Cupra începe producția SUV-ului Terramar în Ungaria. Au fost anunțate prețurile
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 sep 2024

Cupra începe să fie unul dintre brandurile auto cu cea mai mare amprentă industrială, odată cu startul producției noului SUV Terramar. După Spania, Germania, Cehia, chiar și China, acum Cupra ajunge în Ungaria, în uzina mărcii Audi.

Cupra își extinde gama de modele și anunță startul producției SUV-ului Terramar, un automobil cu motoare cu combustie care arată foarte clar că intențiile de electrificare a acestei mărci sunt departe de a ajunge la final. Noul model va fi produs în uzina Audi din Gyor, în apropiere de Budapesta, acolo unde este asamblată întreaga familie Q3, aceasta fiind totodată și cea mai mare uzină de motoare din lume.

Urmărește-ne și pe Google News
Trei companii din România au prezentat o nouă soluție de stocare a energiei și de încărcare pentru mașini electrice CITEȘTE ȘI Trei companii din România au prezentat o nouă soluție de stocare a energiei și de încărcare pentru mașini electrice
Evenimente
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania

Cupra și-a început existența cu ajutorul unor modele SEAT, având primele unități produse în Spania, în Martorell, acolo unde este de altfel și sediul companiei, și în Cehia. Au urmat mașinile electrice produse în uzinele VW din Germania, dar și în China, pentru ca acum să urmeze cel mai mare SUV al Cupra, Terramar, o mașină care are puternice legături cu viitoarea generație Audi Q3. De altfel, legăturile dintre Audi și SEAT/Cupra sunt mai vechi, având în vedere că vechile generații Q3 și A1 au fost produse și ele în Spania. Noul Terramar este primul model al Cupra produs într-o fabrică Audi, iar faptul că acesta va avea întâietate la lansare ar putea să dea un semnal foarte puternic potențialilor clienți.

Cupra Terramar a fost dezvoltat pe platforma actualizată, MQB Evo, a grupului VW,  pe care au fost construite VW Tiguan și Skoda Kodiaq, însă mașina va avea propriile setări de performanță, pentru a-și impune spiritul sportiv cu care s-a remarcat încă de la lansare.

VIDEO Dacia Sandrider a terminat testele în Maroc și intră în primul raliu oficial peste câteva zile CITEȘTE ȘI VIDEO Dacia Sandrider a terminat testele în Maroc și intră în primul raliu oficial peste câteva zile

De asemenea, mașina va veni pe piață cu motoare cât se poate de clasice, care au ca scop satisfacerea cererii tot mai puternice de mașini hibride, dar și de motoare exclusiv cu combustie. Un propulsor TSI de 2.0 litri, cu două versiuni de putere, de 204 și 265 CP, precum și mai multe hibride având la bază motorul de 1.5 TSI vor reprezenta oferta la lansare a acestui model, în arhitectură mild-hybrid și PHEV, cu puteri începând de la 150 CP și până la 272 CP, ultimul având și o autonomie exclusiv electrică de 100 km.

Noul Terramar se încadrează în clasa compactă, având o lungime de 4,52 metri, cu 1,86 metri lățime și 1,58 metri înălțime. Odată cu startul producției, se pregătesc și livrările către clienți, fiind deja anunțate prețurile în țările din vestul Europei, cu un nivel de pornire de 43.000 de euro, în Germania, cea mai mare piață a Cupra. În România nu au fost comunicate, deocamdată, prețurile noului model.

viewscnt
Afla mai multe despre
cupra terramar
cupra suv
cupra tsi