BYD a început să facă angajări pe bandă rulantă, ajungând la peste 900.000 de salariați, a informat unul dintre managerii companiei, astfel că producătorul de automobile electrice a devenit unul din cei mai mari angajatori din China, transmite Reuters.
Acest val de angajări la BYD vine într-un moment în care Guvernul chinez pune accentul pe crearea mai multor locuri de muncă, în special în rândul absolvenților de facultate, pe măsură ce economia încetinește, scrie Agerpres.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cu o forță totală de muncă de peste 900.000 de angajați, în creștere cu 5,8% față de situația de la finele lunii august, BYD este cel mai mare angajator din cele peste 5.300 de companii listate la bursele din China, a precizat Li Yunfei, director de relații publice la BYD, într-o postare pe contul său de Weibo.
Cu aproape 110.000 de angajați numai în operațiunile de tehnologie și cercetare&dezvoltare, BYD este cel mai mare producător auto din lume după personalul din R&D, a mai spus Li Yunfei, precizând că firma a angajat aproape 50.000 de proaspeți absolvenți de facultate în ultimii doi ani.
Un număr record de absolvenți de facultate din China își caută în acest an un job pe o piață a muncii afectată de perturbările provocate de COVID-19, precum și de intensificarea acțiunilor de reglementare în sectoarele finanțe, tehnologie și educație din China.
Datele oficiale arată că rata șomajului în rândul celor aproximativ 100 de milioane de tineri chinezi cu vârsta între 16 și 24 de ani a urcat în acest an la un vârf de 17,1% în luna iulie.
BYD, alături de alți giganți chinezi, precum retailerul online JD.com, este una dintre puținele mari companii chineze care face angajări pe bandă rulantă.
CITEȘTE ȘI Alexandru Mazăre, liberat condiționat, la câteva luni după fratele său, Radu MazăreAlți constructori de automobile, în special mărcile străine, au recurs la concedieri în China, pe fondul scăderii vânzărilor. Reuters a dezvăluit că grupul SAIC și partenerii săi Volkswagen și General Motors au de gând să recurgă la concedieri de personal de ordinul zecilor de procente în acest an. De asemenea, Honda și-a redus efectivele la cele două societăți mixte din China în acest an.
În ultimul său raport trimestrial, BYD a informat că avea aproximativ 750.000 de angajați la data de 30 iunie anul curent, iar costurile totale cu personalul au reprezentat 17,54% din veniturile sale în primele șase luni ale anului. Calculele făcute de Reuters arată că asta este echivalent cu un cost mediu de 11.700 de yuani (1.649 dolari) per persoană pe lună în această perioadă.