CFR SA a anunțat semnarea contractului pentru modernizarea liniei feroviare Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane, iar valoarea contractului depășește 2,3 miliarde de lei fără TVA. Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021–2027.
”Compania Națională de Căi Ferate CFR SA anunță semnarea contractului pentru Proiectarea și Execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” – LOT 4: Cap X Drobeta Turnu Severin – Cap X Băile Herculane, km 362+632 – km 404+250, scrie News.ro.
Urmărește-ne și pe Google News
Ofertantul declarat câștigător este asocierea formată din IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET ANONIM ȘIRKETI și Societatea Comercială Rotary Construcții Mentenanță S.A., cu lider de asociere IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET ANONIM ȘIRKETI”, au afirmat, luni, reprezentanții CFR SA.
Valoarea contractului este de 2.309.944.931,12 lei (fără TVA).
Durata totală a contractului este de 195 de luni, care sunt distribuite astfel: 12 luni pentru proiectare;
60 luni pentru execuția lucrărilor; 120 luni garanție (60 luni + 60 luni suplimentari); trei luni pentru activități post-recepție finală.
Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021–2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite.
”Scopul principal al acestui proiect de investiții este îmbunătățirea competitivității economice a României, prin dezvoltarea unei infrastructuri feroviare moderne, sigure și eficiente, care să faciliteze integrarea în rețeaua de transport europeană și să contribuie la promovarea unui transport sustenabil”, au precizat reprezentanții CFR SA.
Principalele lucrări realizate în cadrul acestui proiect sunt următoarele: modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate, pentru linie simplă sau dublă, electrificată la 25 kV; introducerea de instalații de centralizare electronice/electrodinamice și a sistemului de siguranță ERTMS nivel 2; asigurarea unei sarcini maxime de 22,5 tone/osie și lungimi maxime de 740 m pentru trenuri; construirea de peroane înalte de 400 m lungime în toate stațiile; modernizarea a 7 tuneluri și realizarea de lucrări civile în stații; asigurarea unei viteze maxime de circulație de 100 km/h.
De asemenea, vor fi modernizate instalațiile de electrificare și sistemele de semnalizare și telecomunicații, vor fi amplasate panouri fonoabsorbante și soluții alternative pentru reducerea zgomotului, va crește capacitatea de tranzit pe acest segment important al coridorului feroviar european.