Contractul pentru studiul de fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă în Capitală - semnat

Contractul pentru studiul de fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă în Capitală - semnat
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 apr 2024

Primarul Capitalei Nicușor Dan a anunțat, la semnarea contractului pentru studiul de fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă în Capitală, că implementarea proiectului are patru etape, iar la final vor fi 500 de intersecții conectate la sistemul centralizat de semaforizare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

El a mai spus că, prima etapă presupune crearea unor „linii verzi” pe cele cinci ieșiri majore din București, fiind vorba de Calea Griviței-Bucureștii Noi pentru Sectorul 1, Moșilor-Colentina pentru Sectorul 2, Șoseaua Berceni pentru Sectorul 4, Calea Rahovei-Alexandriei pentru Sectorul 5 și bineînțeles Iuliu Maniu pentru Sectorul 6, mai puțin Sectorul 3, unde administrația locală nu a vrut să colaboreze.Studiul de fezabilitate va dura 12 luni, în total, pentru toate cele patru etape, apoi va urma achiziția pentru implementarea propriu-zisă a proiectului finanțat prin PNRR, iar valoarea este de 7 milioane euro, echivalentul a 35 de milioane lei. „Studiul de fezabilitate costă cam un milion de euro”, a mai precizat edilul general care a adăugat că e posibil care valoarea implementării proiectului să se ridice undeva la 100-150 milioane euro, scrie News.ro.

Alfa Romeo a lansat prima sa mașină electrică de serie CITEȘTE ȘI Alfa Romeo a lansat prima sa mașină electrică de serie

„Semnăm azi contractul pentru studiul de fezabilitate pentru semaforizare inteligentă pe raza întregului municipiu București. E o poveste care a început în anul 2021, când s-a făcut un studiu tehnico-economic care a durat până în martie 2022, după care s-a făcut documentația de achiziție care a durat până în septembrie 2022, după care s-a făcut achiziția propriu-zisă și evaluarea ofertelor s-a terminat la sfârșitul anului 2022, după care au fost mai multe contestații care s-au finalizat la sfârșitul anului 2023, după care am așteptat semnarea bugetului. După semnarea bugetului au mai fost niște formalități financiare și în sfârșit putem să semnăm acest contract pentru studiul de fezabilitate pentru întreg sistemul de semaforizare din București”, a afirmat Nicușor Dan, joi într-o conferință de presă susținută la semnareac ontractului pentru achiziția Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea și extinderea sistemului de semaforizare inteligentă (BTMS - Bucharest Traffic Management System) din Capitală.

„Studiul de fezabilitate și implementarea ulterioară a proiectului presupune patru etape”, a continuat Dan.

„Prima etapă este de a face niște culoare verzi, să le spunem, linie verde pe cinci ieșiri majore din București, câte una pe fiecare sector, mai puțin sectorul 3 care nu a vrut sa colaboreze. E vorba de Calea Griviței-Bucureștii Noi pentru Sectorul 1, Moșilor-Colentina pentru Sectorul 2, Șoseaua Berceni pentru Sectorul 4, Calea Rahovei-Alexandriei pentru Sectorul 5 și bineînțeles Iuliu Maniu pentru Sectorul 6. A doua etapă este o evaluare a hardului și a softului de care dispunem pentru ca să vedem care sunt achizițiile și îmbunătățirile pe care le facem pentru sistemul central, după care a treia etapă vizează intersecțiile, deci în prima etapă sunt 85 dde intersecții, în a treia etapă despre care vorbesc acum sunt cam 200 de intersecții și se referă la acele intersecții care teoretic sunt conectate la momentul acesta la sistemul centralizat, dar practic au toate diferite probleme și nici tehnologia nu este cea mai fericită. A patra etapă este conectarea altor 200 de intersecții la sistemul centralizat ca să ajungem la un 500 cu totul”, a mai precizat edilul general.

Acesta a mai anunțat că va dura 12 luni realizarea studiului de fezabilitate, iar finanțarea va fi asigurată prin PNRR.

„Ca termene de execuție pentru studiul de fezabilitate sunt patru luni, două luni, șase luni, șase luni pentru aceste patru etape, după care vine bineînțeles, odată ce soluția este dată de studiul de fezabilitate, urmează etapa de achiziție pentru implementarea propriu-zisă a sistemului pe care studiul de fezabilitate îl dă. Este o finanțare pe PNRR. E un protocol de colaborare trecut prin consiliile locale între șase primării din București, Primăria Generală și cinci primării de sector. De la PNRR avem 7 milioane euro, echivalentul a 35 de milioane lei. Studiul de fezabilitate costă cam un milion de euro. Din studiul de fezabilitate o să rezulte cât o să coste implementarea efectivă. Așa, fără să avem niciun studiu economic, ne gândim la 100-150 milioane euro, undeva la valoarea asta pentru 500 de intersecții în București”, a conchis Nicușor Dan.

viewscnt
Afla mai multe despre
semaforizare
bucuresti