Cei mai eficienți angajați din România, salariații de la Automobile Dacia SA, vor încerca în următoarele săptămâni să obțină o nouă majorare a salariilor, în procesul de negociere a contractului colectiv de muncă. În prezent, salariul minim net din compania argeșeană este de 4.200 lei, iar salariul mediu ajunge la aproximativ 8.000 de lei net.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În urmă cu un an, negocierile au adus o creștere de aproximativ 140 de euro (700 de lei) a salariului brut, la care s-au adăugat alte creșteri și prime.
La nivelul șefilor din Fabricație și Management, creșterea a fost cu o sumă fixă de 600 lei și 1,3% din salariu. Cei din administrație (Management Tehnic și Economic) au primit 550 lei și 1,9% din salariu.
Alte prime de rezultat și tichete au fost adăugate. Cu un an înainte, creșterea fusese de circa 180 de euro.
Potrivit unor informații obținute de Profit.ro, Dacia urmează să facă noi concedieri voluntare la începutul anului viitor, care ar putea aduce reducerea numărului de angajați la uzina Dacia cu până la 900 de persoane. În prezent sunt aproximativ 11.000 de salariați în Automobile Dacia SA.
În mod normal, la prima întâlnire dintre sindicate și patronat sunt prezentate cererile/ofertele fiecărei părți, care inevitabil sunt extrem de diferite. În urmă cu un an, cererea sindicatelor a fost de 1000 de lei creștere, iar oferta s-a limitat la 500 de lei.
În prezent, România are un cost mediu cu forța de muncă de sub 300 de euro per vehicul, mai mic decât cel raportat în Mexic, Turcia sau China, fiind peste cel din în Maroc. Datele au la bază salariile din 2024.
Potrivit calculelor Termene.ro, Dacia înregistrează cea mai mare productivitate pe angajat din economia românească, având venituri de 2,5 milioane de lei anual pentru fiecare angajat, dar totodată asigură unele dintre cele mai mari salarii din industria românească, pentru activități de producție.
„Echipa de negociere a sindicatului intră la masa discuțiilor cu obiectivul clar de a proteja și promova interesele membrilor, într-un context economic și industrial în continuă schimbare”, anunță reprezentanții sindicatelor din Automobile Dacia, care promit transparență în comunicarea rezultatelor acestor negocieri.
Pentru Dacia, menținerea unui nivel echilibrat al costurilor cu forța de muncă este vital în păstrarea competitivități companiei în rețeaua de producție a Renault Group. În prezent, mașinile cu sigla Dacia sunt asamblate în două uzine, una din România, cealaltă din Maroc, unde salariile sunt mai mici.















