Ford a desemnat un nou director să coordoneze restructurarea mărcii în Europa, o regiune în care legislația a afectat sever planurile tuturor producătorilor și i-a împins către electrificare. Ford a rămas fără o mare parte din gama sa, din cauza creșterii costurilor și scăderii vânzărilor pe unele segmente, în timp ce lansările de vehicule electrice s-au lovit, ca și în cazul altor producători, de o tranziție mai lentă decât era estimat.
Noul șef, Jim Baumbick, a fost vicepreședinte al departamentului Dezvoltare Avansată de Produse, Planificare a Ciclului și Programe și, potrivit Ford, va conduce direcția strategică a unității de business din Europ a Ford, „pentru a asigura o aliniere mai puternică cu stakeholderii cheie din regiune”.

De asemenea, este important faptul că misiunea sa principală va fi „dezvoltarea de produse relevante pentru clienții europeni și a asigura o execuție mai rapidă și mai eficientă”.
Asta înseamnă că în următorii ani Ford Europa va începe să pregătească noi modele cu care să parcurgă deceniul care a rămas până la interdicția motoarelor cu combustie.
Jim Baumbick va raporta vicepreședintelui Ford, John Lawler. Baumbick a ocupat diverse funcții la Ford, inclusiv cea de șef global al departamentului de dezvoltare a produselor.
În prezent, Ford pregătește un nou SUV care va fi produs în Spania, în uzina în care este fabricat și Kuga. Singurele detalii făcute publice sunt legate de dimensiunile sale compacte și de propulsiile multi-energie pe care le va avea.

Restul gamei de autoturisme Ford este formată din modelul Focus, care va ieși din producție în acest an, din modelele electrice produse în Koln, Explorer și Capri, dar mai ales din Puma, care se vinde cu motoare mild-hybrid și electric. Modelul american Mustang Mach-E completează de asemenea gama electrică a Ford.
Baumbick a coordonat până acum dezvoltarea tuturor produselor cu motoare cu ardere internă Ford Blue, sau ICE. De asemenea, el conduce planificarea ciclului, ingineria dezvoltării vehiculelor și operațiunile de dezvoltare a produselor pentru Ford, colaborând îndeaproape cu Doug Field, directorul de dezvoltare a produselor avansate și tehnologie, pentru dezvoltarea mai amplă a vehiculelor Ford.
Anterior la Ford, Baumbick a fost vicepreședinte al departamentului Platformă Industrială, Operațiuni și Lansare de Modele Noi, Ford Blue, și, înainte de aceasta, vicepreședinte al departamentului Managementul Liniei de Produse pentru Companii. În cadrul celui de-al doilea departament, a fost responsabil pentru strategia și planificarea globală a produselor, precum și pentru conducerea echipelor globale ale liniei de produse.