Ford iese de pe piețele din Japonia și Indonezia, din cauza profitabilității scăzute

Ford iese de pe piețele din Japonia și Indonezia, din cauza profitabilității scăzute
scris 25 ian 2016

Producătorul auto american Ford Motor se ve retrage din Japonia și Indonezia până la finele acestui an, din cauza profitabilității scăzute înregistrată de companie pe cele două piețe asiatice, scriu MarketWatch și Reuters.

Ford, care are o cotă de piață de 0,1% în Japonia și de 0,6% în Indonezia, nu se așteaptă să ajungă la un nivel de profitabilitate sustenabil în cele două țări, a declarat purtătorul de cuvânt al companiei, Karen Hampton.

Toate birourile și centrele de vânzări și service ale Ford din cele două state vor fi închise până la finalul anului în curs, a spus Hampton.

Constructorul auto operează o rețea de 52 de centre dealership în Japonia, unde este prezent din anul 1974, și are 292 angajați. Compania este activă din anul 2002 pe piața din Indonezia, printr-o rețea în sistem de franciză formată din 44 de dealeri.

Angajații uzinei Renault din Algeria, în șomaj tehnic din cauza frigului din România CITEȘTE ȘI Angajații uzinei Renault din Algeria, în șomaj tehnic din cauza frigului din România

În 2015, Ford a vândut 5.000 de mașini în Japonia și 6.000 în Indonezia. Spre comparație, vânzările Ford în China s-au situat la 1,1 milioane de mașini, în creștere cu 3% raportat la anul 2014.

Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajați și 67 de fabrici în întreaga lume.

În România, Ford a început producția la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, primul produs al acestei fabrici și primul autovehicul românesc de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a demarat la Craiova și producția motorului EcoBoost. 

Vânzările Ford în România (autoturisme și utilitare) au atins 8.123 unități în 2015, în creștere de la 6.978 unități în anul anterior, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

viewscnt
Afla mai multe despre
ford
japonia
indonezia
retragere
operatiuni