Noua versiune Dacia Spring, cu design schimbat și motoare până la 65 CP a fost lansată pe piața din Brazilia, sub numele Renault Kwid E-Tech, în bunul obicei al grupului francez de a rebrandui modelele Dacia acolo unde marca românească nu a fost prezentă niciodată, conform datelor Profit.ro.
Clienții din această țară vor primi mașina cu noul design prezent încă din 2024 în Europa, beneficiind atât de îmbunătățirile tehnice la nivel de rulare și stabilitate, cât și de sistemele de asistență ale șoferului din pachetul ADAS (asistență la frânarea de urgență, asistență la schimbarea benzii, monitorizare șofer, recunoaștere semne de circulație etc.).

Bateria este aceeași, de 26,8 kWh, dar autonomia comunicată de producător este de 250 km, ceea ce ar putea fi efectul unui protocol diferit de calcul sau al unor setări diferite ale sistemului de propulsie.
Prețul afișat pentru noul model Kwid E-Tech este de 15.800 de euro, adică mai ieftin decât în Europa, o piață în care Spring este purtător de taxe vamale.
Modelul beneficiază în standard de cele două display-uri, de 10 inchi și de 8 inchi (pentru instrumentaruld e bord) și de alte echipamente, precum aer-condiționat, șase airbaguri, cameră de marșarier, suficiente încât presa din brazilia să spună că este „unul dintre cele mai avansate vehicule electrice din segmentul său”.
Renault a vândut în Brazilia atât modelul Kwid cu motor pe benzină, care a stat la originea primei versiuni Dacia Spring, cât și Kwid EV, versiunea electrică lansată în Europa în 2021.

Este interesant și faptul că Renault a ales să nu vândă în Brazilia noile versiuni de motorizare și baterie pe care le-a prezentat luna trecută la Paris. Este vorba în primul rând despre o baterie complet nouă, cu tehnologie LFP, cu o capacitate mai mică, 23,4 kWh, dar cu o eficiență energetică mai bună, care asigură o autonomie de 225 km.
Aceasta aduce o siguranță mărită a celulelor și o arhitectură plată, care a permis o rearanjare a platformei pe care este construită mașina.
În al doilea rând, au fost introduse două noi motoare, de 70 și 100 CP, care asigură reprize mai bune de accelerație, atât de la 0 la 100 km/h, cât și de la 80 la 120 km/h.
Principalii concurenți ai lui Renault Kwid E-Tech în Brazilia sunt Citroen e-C3 (versiunea indiană) și Tata Tiago EV.

Dacia va lansa un nou model electric în segmentul A, în 2026, dar este posibil ca modelul Spring să rămână în fabricație în continuare, între cele două urmând să existe o mică diferență de lungime, pe lângă cea de motorizare. Peste doar trei săptămâni, Renault va prezenta în premieră noul Twingo E-Tech, care va fi înrudit cu viitorul model EV al Dacia. Ambele modele vor fi fabricate în Slovenia, în uzina Renault.

