BMW X5 va fi primul autoturism care va oferi clienților o gamă completă de motorizări, în premieră pentru industria auto. Motoare complet electrice, plug-in hybrid, pe benzină, diesel și cu pile de combustie cu hidrogen se vor regăsi pe același model odată cu lansarea acestuia în 2026.
BMW a avansat serios în dezvoltarea motorizării cu hidrogen pentru SUV-ul X5, după testele realizate cu o flotă redusă de mașini din generația actuală și semnarea, la finele lui 2024, a unui acord de cooperare cu Toyota.

Planul BMW se numește HyMoS (Hydrogen Mobility at Scale) și are ca scop promovarea propulsiei cu hidrogen ca tehnologie alternativă a viitorului. BMW țintește o implementare pilot în Germania, pentru a da un semnal pentru instalarea de stații de alimentare cu hidrogen.
Viitoarea generație BMW X5 ar trebui să debuteze anul viitor, să aibă un design inspirat din cel al noului iX3 Neue Klasse și să folosească aceeași platformă, gândită ca o platformă multi-energie.

„Prin lansarea noului BMW X5 cu o gamă de cinci variante de sisteme de propulsie, demonstrăm încă o dată poziția noastră de lider ca pionier în tehnologie", declară Joachim Post, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare, la un eveniment BMW din New York.
Viitorul BMW cu hidrogen se va numi iX5 Hydrogen, pentru a se diferenția de viitorul iX5 complet electric și va sta în showroom-urile mărcii bavareze din întreaga lume alături de motoarele cu combustie pe benzină și diesel, dar și lângă PHEV-ul ce va rămâne de asemenea în gamă.

BMW a publicat primele imagini cu noul model alimentat cu o pilă de combustie cu hidrogen, care lasă se vadă foarte puțin din detaliile care îl apropie de noul iX3. „Noul BMW iX5 Hydrogen va fi un BMW veritabil - pionier în clasa sa și oferind plăcerea de a conduce tipică BMW", spune Michael Rath, vicepreședinte BMW Group pentru Automobile cu Hidrogen.
Tehnologia de propulsie se bazează pe sistemul de pile de combustie de a treia generație pe care BMW Group îl dezvoltă în colaborare cu Toyota, despre care japonezii anunțaseră anterior că va fi mai ieftin și mai eficient.
BMW spune acum că noul motor are o arhitectură mai compactă, este mai eficient și asigură astfel o autonomie mărită și oferă mai multă putere.

BMW este de părere că hidrogenul este „piesa lipsă pentru completarea puzzle-ului mobilității electrice, acolo unde sistemele de acționare electrică pe baterii nu reprezintă o soluție optimă”.
