Industria auto, mult timp un motor de creștere al Europei Centrale, va fi probabil unul dintre principalele obstacole în calea eforturilor regiunii de a se redresa anul acesta, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), se arată într-o analiză Reuters.
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup
Acestea sunt vești proaste pentru Cehia, Ungaria și Slovacia, care sunt în mod special dependente de industria auto, arată Agerpres.
Sectorul auto generează 4-6% din PIB-ul Ungariei, o zecime din PIB-ul Cehiei și 13% din PIB-ul Slovaciei.
Comisia Europeană se așteaptă în acest an la o contractare de 7% a PIB-ului Ungariei, de 7,8% a PIB-ului Cehiei și de 9% a PIB-ului Slovaciei.
Grupul auto german Daimler a anunțat că la fabrica sa din Ungaria se lucrează în două schimburi și va fi reintrodus schimbul trei din prima săptămână a lunii august.
Kia Motors Slovacia, subsidiara producătorului auto sud-coreean Kia, vrea să reintroducă schimbul trei din septembrie, în timp ce PSA Slovacia, subsidiara grupului francez PSA, a anunțat că are suficiente comenzi până în toamnă.
Asociația industriei auto din Cehia previzionează că producția auto va scădea cu o cincime în 2020, iar veniturile în sectorul auto se vor reduce cu cel puțin 215 miliarde de coroane (9,6 miliarde de dolari).