Aceste vehicule sunt supuse astăzi unor inspecții obligatorii doar odată la 2 ani, în UE.
Unele țări, precum Franța și Germania, impun aceeași regulă și mașinilor cu o vechime de peste patru ani.
Pentru a consolida siguranța rutieră și a combate poluarea provocată de mașini, Bruxelles-ul a propus trecerea la un sistem de control anual obligatoriu, ca parte a unei revizuiri a reglementărilor care datează din 2014.
Cu toate acestea, miniștrii Transporturilor din țările membre, reuniți la Bruxelles, s-au opus acestei măsuri, pledând pentru menținerea sistemului actual (inspecții la fiecare doi ani), în special pentru a evita 'impunerea unor costuri suplimentare proprietarilor de vehicule', potrivit unui comunicat de presă al Consiliului UE.
În schimb, miniștri au aprobat, parțial, alte propuneri ale Comisiei Europene, cum ar fi implementarea unor noi metode de monitorizare a emisiilor de oxizi de azot și particule în suspensie, precum și măsuri împotriva manipulării kilometrajului. Aceste decizii nu sunt obligatorii din punct de vedere juridic.
Acestea necesită aprobarea Parlamentului European, care nu și-a adoptat încă poziția cu privire la propunerile Comisiei.
În cazul unui dezacord între cele 27 de state membre și deputații europeni, aceștia vor trebui să negocieze pentru a găsi un compromis.
Potrivit executivului european, aproximativ 19.800 de persoane au fost ucise în accidente rutiere pe întreg continentul anul trecut.
















