Măsura a fost decisă în urmă cu câțiva ani de Bruxelles, dar care este contestată prin toate mijloacele de Germania, informează AFP.
Această măsură, cea mai emblematică pentru Pactul Verde European, este din ce în ce mai contestată de producătorii de automobile, care cer o relaxare a regulilor, scrie Agerpres.

În acest moment, Comisia Europeană susține că își menține măsura, dar presiunea crește: legea actuală prevedea o reevaluare a măsurii și a impactului acesteia în 2026. Executivul european a promis că va aborda problema până la sfârșitul anului.
Producătorii de automobile speră că reevaluarea legii va permite cel puțin introducerea de flexibilității sau chiar ridicarea completă a interdicției.
Cancelarul german a stârnit controverse la începutul lunii octombrie, după ce a promis că va 'face tot ceea ce este posibil' pentru a ridica interdicția de vânzare a mașinilor cu motor cu ardere internă până în 2035, o mișcare căreia i se opun Franța și Spania.
Într-o scrisoare dezvăluită de publicația Contexte și consultată de AFP, cele două țări au asigurat că revizuirea planificată de Comisie 'nu ar trebui în niciun caz să pună sub semnul întrebării obiectivul de emisii zero' pentru 2035.

'Termenul limită 2035 este un punct de referință esențial pentru sectorul auto', au argumentat Franța și Spania. Ambele țări își afirmă sprijinul pentru 'flexibilități' pentru sector, cu condiția ca acestea să fie în beneficiul industriei auto europene.
Această scrisoare urmează să figureze pe ordinea de zi a discuțiilor dintre miniștrii europeni ai Mediului, care va avea loc marți după-amiază.
Aceste discuții au loc în contextul unei schimbări pro-business la nivelul Uniunii Europene, în special prin revizuirea numeroaselor măsuri de mediu adoptate în timpul mandatului anterior al Ursulei von der Leyen.