Compania aeriană japoneză Japan Airlines (JAL) a suferit un atac cibernetic asupra rețelelor sale de comunicații, care a provocat o defecțiune a sistemelor sale cauzând întârzieri ale zborurilor interne și internaționale, informează EFE.
Compania a explicat într-un comunicat că defecțiunea a avut loc "în echipamentul de rețea ce conectează interiorul și exteriorul companiei", deși originea este necunoscută, arată Agerpres.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
În documentul publicat, JAL a detaliat că atacul a dus la "o defecțiune a sistemului care comunică cu sistemele externe" și a cauzat întârzieri atât ale zborurilor interne, cât și pe rutele către sau dinspre destinații internaționale.
Presa locală a indicat că numărul zborurilor interne afectate se ridică la 24. Momentan nicio rută nu a fost anulată, deși JAL, care continuă să evalueze amploarea atacului cibernetic, a spus că incidența ar putea fi mai mare.
Potrivit JAL, securitatea operațiunilor nu a fost afectată, deși compania aeriană continuă să investigheze originea și amploarea atacului cibernetic și să lucreze la refacerea sistemelor sale.

Japan Airlines a detectat neregulile și a reușit să închidă temporar router-ul despre care crede că a fost compromis de atac.
Surse din ancheta lansată de companie, citate de agenția locală de știri Kyodo, au spus că JAL a sugerat poliției că ar fi putut fi victima unui atac distribuit de refuz de serviciu (DDoS), în care rețelele sunt copleșite de date din mai multe surse într-o perioadă scurtă de timp.
Purtătorul de cuvânt al guvernului japonez,Yoshimasa Hayashi, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că "prin intermediul Ministerului Transporturilor, am cerut JAL să își repare sistemul cât mai curând posibil pentru a răspunde în mod corespunzător clienților afectați".