Jeep a luat o decizie majoră pentru unul dintre modelele sale, ieșind din standardul pe care marca l-a impus de zeci de ani. Este vorba despre Compass, care nu va mai oferi tracțiune integrală pe versiunile cu combustie.
Jeep Compass va fi primul model al mărcii care nu va mai oferi o tracțiune 4x4 pe versiunile sale cu combustie, oprind o tradiție care durează încă de la lansarea mărcii. Compass nu va mai avea roți motrice spate decât pe versiunile electrice, după cum au anunțat reprezentanții mărcii.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Jeep a prezentat un teaser al viitorului Compass și a anunțat că mașina va beneficia de platforma STLA Medium, care va asigura toată gama de propulsii, atât cu combustie, cât și electrică. Mașina va avea „prețuri accesibile” și va fi produsă în Italia, începând din 2025.
Detaliile de design asunt aproape imposibil de deslușit din prima fotografie publicată, o schiță care nu lasă se se întrezărească decât unele proporții foarte vagi.
Jeep vrea să ducă mai departe stilul regăsit pe modelul Avenger, apreciat și premiat în Europa, de jurnaliști și de clienții mărcii. Mașina are programată lansarea oficială în toamna anului 2025, însă nu este clar când vor fi livrate primele mașini către clienți.
CITEȘTE ȘI Dacia ieftinește din nou Duster 3, dar scade în premieră și prețul noului SpringDin punct de vedere al propulsiei, sunt așteptate toate motorizările pe care Stellantis le oferă în prezent pe SUV-urile și crossoverele celor 14 mărci, inclusiv mild-hybrid pe 48 de volți și o motorizare complet electrică cu 650 km autonomie.
Pe alte piețe internaționale, Compass va fi lansat doar în 2026, urmând să intre pe multe dintre piețele pe care marca americană încă nu a fost vândută până acum.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Cum a votat România la tarife pentru mașinile electrice din ChinaJeep a vândut în Europa 88.500 de automobile, în primele opt luni ale anului, în creștere cu 7%, însă în ultima lună, august, vânzările mărcii au scăzut cu 11%, cota de piață a mărcii fiind limitată la 1% din totalul vânzărilor de autoturisme din Europa. În UE, care acoperă peste 90% din vânzările Jeep din regiune, scăderea din august a fost chiar mai mare, de peste 15%. Cel mai vândut model Jeep în Europa este în acest an Avenger.