Marca Volkswagen vrea profituri mai mari, prin eliminarea de modele și o colaborare mai mare cu Skoda și SEAT

Marca Volkswagen vrea profituri mai mari, prin eliminarea de modele și o colaborare mai mare cu Skoda și SEAT
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 iun 2023

Marca Volkswagen trece de câteva luni bune printr-un amplu proces de transformare, inițiat de noul CEO al mărcii, Thomas Schaffer, cu susținerea CEO-ului grupului VW, Oliver Blume. Acum, cei de la VW au prezentat și un program financiar, care are ca principal scop atingerea unei rentabilități de 6,5%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Venituri majorate cu 10 miliarde de euro până în 2026 și un profit operațional de 6,5% sunt principalele obiective ale echipei VW conduse de Thomas Schaffer, „într-o piață și un context economic foarte provocatoare”, după cum spune șeful mărcii.

FOTO București: Stații de încărcat trotinete și biciclete electrice cu energie solară CITEȘTE ȘI FOTO București: Stații de încărcat trotinete și biciclete electrice cu energie solară

„Asta ne va permite să salvăm locuri de muncă, să finanțăm viitorul din propriile resurse și să continuăm să investim în noi vehicule și tehnologii”. Principalele metode prin care intenționează să facă acest lucru sunt sinergiile și eficientizarea relațiilor între diviziile companiei.

Șefa Consiliului Întreprinderii, Daniela Cavallo, a anunțat că susține programul astfel încât să fie conservate locuri de muncă și salariile. Compania intenționează să ia măsuri în toate sectoarele, de la administrație la dezvoltare, de la costuri, prețuri, la producție și materii prime. Un detaliu interesant este cel referitor la proiectele de top, care pot genera profituri mari. Aici, cei de la VW spun că vor să se concentreze pe reducerea complexității și numărului de variante, pe modelul de vânzări, pe reducerea birocrației și optimizarea celor două platforme, MQB și MEB, utilizate pentru vehiculele cu motore cu combustie și cele electrice.

Thomas Schaffer a explicat că modelele cu volume reduse de vânzări vor fi eliminate, dând exemplu Arteon. „Ne vom concentra pe un număr mai mic de modele de bază VW. Asta va reduce complexitatea și va aduce profituri mai mari”. De asemenea, vor fi reduse variantele de echipare pentru noile modele. ID.7 are deja cu 99% mai puține opțiuni de configurare față de Golf 7, spun cei de la VW.

FOTO Toyota vine din spate cu o nouă strategie electrică: primul pas - 1.000 de km autonomie, al doilea - 1,7 milioane de mașini electrice. Acțiunile au crescut CITEȘTE ȘI FOTO Toyota vine din spate cu o nouă strategie electrică: primul pas - 1.000 de km autonomie, al doilea - 1,7 milioane de mașini electrice. Acțiunile au crescut

Sinergiile vor fi urmărite în cadrul grupului de mărci de volum, acolo unde VW mai are alături VW Vehicule Comerciale, SEAT/CUPRA și Skoda, grupul fiind coordonat de CEO-ul mărcii VW, Thomas Schaffer. Proiectele vor fi alocate unei mărci și producția în uzine va fi împărțită de toate mărcile. Un exemplu al acestui mod de funcționare este viitorul model electric de 25.000 de euro, pe care îl va coordona SEAT/CUPRA. în Spania. Un alt exemplu sunt noile VW Passat și Skoda Superb, proiect coordonat de Skoda, în Cehia și Slovacia.

Programul de creștere a profitabilității anunțat de VW va fi condus de Stephan Wollenstein, care a primit funcția de șef al Project Management Office, așa cum se cheamă divizia înființată în acest scop care va urmări atingerea țintelor.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw profit
program vw
grup de volum vw seat skoda