Mercedes-Benz mizează pe noii îmbogățiți din India pentru creșterea vânzărilor de automobile de lux

Auto/Transporturi   
Mercedes-Benz mizează pe noii îmbogățiți din India pentru creșterea vânzărilor de automobile de lux

Constructorul auto german Mercedes-Benz mizează pe faptul că un nou val de tineri milionari va stimula cererea pentru automobile de lux în India, astfel că ritmul de creștere a vânzărilor de automobile premium va fi mai mare decât cel înregistrat pe piața automobilelor de masă, a declarat marți un oficial din conducerea grupului german, informează Reuters.

Boom-ul de pe piața bursieră și frenezia cu care apar start-up-uri creează o nouă generație de milionari în India susține un raport realizat de firma Hurun. Potrivit acestui raport, numărul de gospodării din India cu o avuție netă de cel puțin un milion de dolari a crescut în 2021 cu 11% până la 458.000 de gospodării și ar urma să crească cu alte 30% pe parcursul următorilor cinci ani, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Șeful CJ Hunedoara, venit incognito ca pacient în spital pentru a verifica comportamentul cadrelor medicale. Amenință acum cu măsuri CITEȘTE ȘI VIDEO Șeful CJ Hunedoara, venit incognito ca pacient în spital pentru a verifica comportamentul cadrelor medicale. Amenință acum cu măsuri
Evenimente

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

"Baza de clienți se extinde și se mută treptat dincolo de clienții noștri tradiționali" a spus Martin Schwenk, director general la Mercedes-Benz India într-un interviu pentru Reuters. "Pe viitor vom vedea ritmuri de creștere mai mari pe segmentul de lux decât vedem pe piața automobilelor de masă", a apreciat Martin Schwenk, adăugând că vârsta medie a unui cumpărător de automobil Mercedes a scăzut sub 40 de ani, de la peste 45 de ani anterior.

Piața auto din India este în mare parte una de automobile mici și low-cost în care modelele de lux reprezintă doar 1% din cele trei milioane de automobile care se vând într-un an. Mercedes este cel mai bine vândut model de lux controlând o cotă de piață de peste 40%, susțin analiștii de la JATO Dynamics.

În 2021, vânzările Mercedes în India au crescut cu peste 40% până la 11.242 de automobile, după un minim de doar 7.893 de unități în 2020. Însă pentru modelele de top precum GLS, S-Class și GLS Maybach, care costă mai mult de 10 milioane de rupi (131.337 de dolari) bucata, ritmul de creștere a vânzărilor a fost de 80%.

Martin Schwenk a recunoscut că o parte din această cerere se datorează ieșirii din pandemie însă a adăugat că piața de automobile de lux din India a demonstrat că are potențial pentru o creștere mai mare, o situație care nu s-a mai întâlnit în ultimii 6-8 ani. Pentru a profita de acest elan, Mercedes intenționează să lanseze 10 modele în 2022, inclusiv sedanul electric EQS care este asamblat la o uzină din India. 

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes-benz
automobile de lux