Acordul de asociere cu Primăria Capitalei, cea a Sectorului 1, cu Metrorex și Ministerul Transporturilor, a fost aprobat în ședința extraordinară a CJ Ilfov.
Recent, Consiliul General al Municipiului București a împuternicit Consiliul Local al Sectorului 1 al Municipiului București de a hotărî cu privire la asocierea Sectorului 1 al Municipiului București cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Societatea de Transport cu Metroul București Metrorex S.A. și Consiliul Județean Ilfov, în vederea realizării în comun a proiectului de utilitate publică privind extinderea Magistralei M4 de metrou: Tronsonul Străulești-Mogoșoaia, după cum scrie Club Feroviar.
Proiectul propune extensia Magistralei 4 de metrou Gara de Nord 2-Străulești. Tronsonul va conecta magistrala de metrou M4 cu magistrala feroviară M 700, la Parc Mogoșoaia. Lungimea estimată este de 2 km și un număr de două stații.
Primăria Sectorului 1 consideră că tronsonul Străulești-Mogoșoaia are un rol vital pentru reducerea traficului rutier și pentru creșterea eficienței transportului public la nivel metropolitan. Implementarea acestui proiect nu mai poate fi amânată, întrucât răspunde unor nevoi urgente de mobilitate ale locuitorilor și este aliniată obiectivelor strategice naționale și europene privind mobilitatea urbană durabilă.
„Nu prea e utilizată această magistrală (Magistrala 4 – n.red.) sau mai degrabă e folosită acolo la Bazilescu până la Basarab. Trenul de Otopeni e arhiplin dimineața, iar metroul ar fi necesar, ar închide bucla asta, de aceea îl considerăm un proiect util, cu atât mai mult cu cât sunt fonduri europene pentru acest proiect”, declara pentru Club Feroviar, la începutul lunii octombrie, primarul Sectorului 1, George Tuță.














