Diana Dima, Chief Commercial Officer al Animawings, spune că opțiunile de tip Buy Now, Pay Later (BNPL), deja populare în retail, pot ajunge curând și în aviația locală.
Ar fi o premieră pentru piața românească.
„Nu se practică încă plata în rate în aviație, însă cochetăm cu ideea pentru viitor, pentru că este cerută specific pe piața din România”, a spus Dima, citată de Digital Business.
Pentru moment, Animawings oferă o soluție intermediară: pasagerii pot „bloca” un tarif pentru o perioadă limitată, achitând un mic comision, până când finalizează plata integrală.
„Funcționează mai ales pe rutele scumpe – de exemplu, București–Dubai – unde clienții vor să prindă prețul zilei, dar nu pot plăti imediat toată suma”, spune reprezentanta companiei.
Dinamică tarifară, nu doar reduceri
Black Friday rămâne un moment-cheie de cash-flow pentru operatorii aerieni, mai ales într-o lună tradițional slabă din punct de vedere al vânzărilor. În loc să aplice reduceri procentuale, Animawings a experimentat în 2025 o abordare de tip inventory-based discount: a suplimentat numărul de locuri la tariful minim.
„Am vrut să oferim mai multor persoane șansa să prindă cel mai mic preț și chiar să călătorească împreună, pe același zbor”, a explicat Dima.
Această strategie reflectă tendința generală din e-commerce de a înlocui “reducerile spectaculoase” cu oferte bazate pe disponibilitate și experiență — o abordare mai predictibilă pentru consumator și mai sustenabilă pentru business.
Oamenii cumpără de la oameni, nu de la algoritmi. De aceea, retailerii care investesc în tehnologie pentru a oferi o experiență coerentă și corectă vor câștiga loialitatea consumatorilor pe termen lung”, a declarat Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte.
Peste 95% dintre tranzacțiile Animawings sunt efectuate cu cardul, iar aplicația mobilă generează aproape 80% din vânzările online în perioadele promoționale. În paralel, compania dezvoltă o versiune beta a unui program de loialitate integrat în aplicație. „Aplicația convertește mai bine decât site-ul în aceste perioade de campanie”, confirmă Dima, subliniind importanța canalelor mobile în achiziția de bilete.
Din perspectiva tehnologică, compania a trecut și printr-un proces complex de integrare fiscală — inclusiv autofacturare multivalută conectată la sistemul SPV al ANAF — un pas necesar pentru vânzările internaționale și conformitatea fiscală în România.
Deși Animawings colaborează și cu agenții partenere, toate canalele de vânzare converg către un singur sistem de ticketing, ceea ce permite o viziune unitară asupra datelor și a comportamentului clienților. „Pentru noi, nu există diferențe comerciale între canale. Totul converge către online”, spune Dima.
Compania mizează pe recurență în special pe segmentul intern, unde a lansat cinci rute noi în 2025 și observă o creștere constantă a zborurilor repetate între marile orașe.
MAGA – Make Aviation Great Again
Pentru Animawings, 2025 a fost „anul de glorie al dezvoltării”, iar planurile pentru 2026 vizează consolidarea digitalizării și extinderea serviciilor.
„Ne-am demonstrat nouă și pieței că putem aduce mai mult — to make aviation great again. Oamenii care ne-au testat serviciile vor deveni ambasadorii noștri”, spune Diana Dima.
Într-o piață în care Black Friday nu mai este doar despre preț, ci despre experiență, încredere și accesibilitate, următorul pas logic pare să fie democratizarea zborurilor prin soluții flexibile de plată — fie că vorbim de blocarea unui tarif, fie de achitarea în rate.
Lansată pe piața românească în 2020, AnimaWings face parte din Grupul Memento, alături de Christian Tour.
Astăzi, este o companie 100% românească. Compania aeriană operează și către destinații din Cipru, Grecia, Franța, Republica Cehă, Spania, Israel și Dubai.















