Caută acum un furnizor chinez, mai ieftin.
Unii producători de mașini și componente din Europa lucrează în prezent la acest timp de motor, care ar atenua parțial tensiunile și riscurile asociate cu lanțurile de aprovizionare din China, țara responsabilă pentru extragerea și rafinarea celor mai mari cantități de pământuri rare.
Renault anunța la finalul lui 2023 că va colabora cu Valeo la motoarele electrice de a treia generație, pe care le-a descris atunci ca fiind „o inovație realizată în Franța”.
„În condițiile în care proiectul motorului E7A nu va mai fi realizat cu Valeo, va fi acum dezvoltat în întregime în cadrul lanțului valoric, cu excepția statorului, care va proveni de la un furnizor din China”, susțin sursele. Acestea explică că decizia este legată de costuri, China oferind prețuri competitive pentru acest tip de componente.
„Un partener din China reprezintă o posibilitate”, a afirmat un purtător de cuvânt al Ampere, divizia Renault pentru vehicule electrice și software. „Încă nu s-a luat nicio decizie, discuțiile sunt în derulare”, a precizat oficialul.
Reprezentanții Valeo nu au dorit să facă comentarii.
În pofida statorului care ar putea proveni din China, motorul va fi în mare măsură produs în Franța, la fabrica Cléon din Seine-Maritime, și va fi echipat cu module cu carbură de siliciu de la firma franco-italiană STMicro.
Chiar dacă este ales un furnizor chinez, este explorată „posibilitatea localizării statorului în Franța”, a indicat purtătorul de cuvânt al Ampere.
În urmă cu un an era anunțat că furnizorul francez de piese auto Valeo va reduce aproximativ 1.000 de locuri de muncă în Europa, concomitent cu închiderea a două uzine din Franța.
Reducerile de locuri de muncă vor afecta peste 800 de lucrători din Franța, în timp ce Valeo va reduce și personalul de la operațiunile din Germania, Polonia și Republica Cehă, era relatat.
Reducerile de locuri de muncă vin pe măsură ce sectorul auto european se confruntă cu provocări din cauza comenzilor lente și a concurenței din partea rivalilor asiatici, care produc vehicule electrice (EV-uri) mai ieftine.
Compania franceză Valeo este principalul furnizor de motoare electrice pentru automobilele complet electrice și cele plug-in hybrid, din industria auto, cu o pondere de peste 90% din piață.
Valeo are două uzine în România, una la Mioveni, unde produce componente pentru Dacia, și alta la Timișoara, unde produce sisteme de iluminat pentru diferite companii auto.
















