Cotă de piață record pentru Dacia, în Franța, în mod miraculos. Spring a pierdut locul 1 în fața unei rivale

Cotă de piață record pentru Dacia, în Franța, în mod miraculos. Spring a pierdut locul 1 în fața unei rivale
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 iul 2022

Vânzările de automobile din Franța rămân sub nivelul anilor anteriori, inclusiv 2020, din cauza crizei de semiconductori. Dacia reușește să crească și în iunie, în mod miraculos, fiind singura marcă de volum care are înmatriculări mai bune decât în 2021.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Dacia este privită cu atenție, în acest moment, de toată lumea, în Franța, datorită performanțelor sale din acest an: o cotă de piață record și vânzări mai mari cu 16% față de anul trecut, în condițiile în care toată lumea scade neîncetat.

FOTO Haos pe aeroporturi. Mesaj transmis \ CITEȘTE ȘI FOTO Haos pe aeroporturi. Mesaj transmis "ghinioniștilor"

În afară de Dacia, doar Alfa Romeo și Alpine, două mărci premium, cu volume foarte mici, mai au în acest moment creșteri pe piața auto din Franța, o piață care își păstrează decalajul mare față de anii anteriori, 2019 – 2021, și care pune în centru marca românească. Cifrele Dacia arată foarte bine: 17.278 de autoturisme înmatriculate în iunie, cu aproape 3.000 de autoturisme vândute în plus, și o creștere de 15,9%, care i-a adus o cotă de piață record, de 10,1%, pe care marca nu a mai înregistrat-o niciodată în Franța.

Sandero este principalul motor de creștere, acesta ajungând în acest moment pe locul 3 în clasamentul vânzărilor. Modelul Dacia a înmatriculat 31.642 de unități, ceea ce reprezintă 4,1% cotă de piață, acesta fiind depășit doar de Peugeot 208 și de Renault Clio. Duster a performat și el, cu 15.564 de unități înmatriculate și 2% cotă de piață, fiind urmat de modelul electric Spring, care a adunat 9.203 unități, adică 1,2% din piața totală de autoturisme. Dacia Spring a pierdut din ritmul vânzărilor din primele luni ale anului, când ajunsese cel mai vândut din segment, fiind depășit în iunie de Fiat 500, Peugeot e-208, Renault Twingo și Zoe și pe prima jumătate a anului de Peugeot e-208. În același timp, Jogger se impune tot mai mult pe piață, astfel că a ajuns la 7122 unități înmatriculate în prima jumătate a acestui an.

ULTIMA ORĂ Piața auto din România a intrat în declin, pentru prima dată în acest an CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Piața auto din România a intrat în declin, pentru prima dată în acest an

În total, după șase luni, Dacia are un volum total de 64.690 de autoturisme înmatriculate în Franța, cu un avans de 2,7% față de anul trecut și o cotă de piață care urcă la 8,4%, aproape egală cu cea a Citroen. Grupul Renault are o cotă de piață de 25%, ca urmare a scăderilor mărcii Renault. Aceasta are după șase luni 127.018 unități înmatriculate, cu 16,6% mai puține față de anul trecut și o cotă de 16,5%.

Piața auto din Franța s-a ridicat în luna iunie la un volum de 207.596 de vehicule, cu 15,7% mai puține comparativ cu luna similară din 2021, din care 171.086 au fost autoturisme, în scădere cu 28.000 de unități față de anul trecut (-14,2%).

După prima jumătate a anului, vânzările de autovehicule din Franța au ajuns la un volum de 955.664 vehicule, o scădere imensă, de aproape 200.000 de unități. Dintre acestea, 771.979 au fost autoturisme, cu mai bine de 16% sub nivelul din 2021.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia franta
inmatriculari franta
piata auto franta
spring