România a susținut, la Consiliul miniștrilor Mediului din UE, propunerile de reducere a emisiilor de CO2, dar a solicitat acces extins la nivelul societății pentru vehiculele ecologice

România a susținut, la Consiliul miniștrilor Mediului din UE, propunerile de reducere a emisiilor de CO2, dar a solicitat acces extins la nivelul societății pentru vehiculele ecologice
scris 10 oct 2018

România a susținut, marți, la Consiliul miniștrilor Mediului din Uniunea Europeană, propunerile de reducere a emisiilor de CO2 pentru perioada următoare, dar a solicitat acces extins la nivelul societății pentru vehiculele ecologice. La lucrări a participat o delegație condusă de ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

Potrivit unui comunicat de presă transmis de reprezentanții Ministerului Mediului, ministrul Grațiela Gavrilescu a participat, marți, la Consiliul miniștrilor Mediului din UE, unde reprezentații statelor membre au dezbătut propunerile privind reducerea emisiilor de CO2 pentru perioada următoare, scrie News.ro.

Propunerea inițială a Comisiei Europene, din noiembrie 2017, prevede reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru autoturismele și autoutilitarele noi până în 2030, cu un obiectiv intermediar vizând reducerea cu 15% până în 2025.

FOTO Noua generație Nissan Leaf marchează era automobilelor electrice mature, populare și tehnologizate CITEȘTE ȘI FOTO Noua generație Nissan Leaf marchează era automobilelor electrice mature, populare și tehnologizate

”În cadrul dezbaterilor, România a susținut adoptarea țintelor ambițioase de reducere a emisiilor. Totodată țara noastră a solicitat asigurarea unor prețuri accesibile pentru vehiculele curate, astfel încât achiziția de astfel de vehicule să fie la îndemâna majorității românilor. Astfel, România a înaintat celorlalte state membre o propunere prin care producătorii și importatorii de autovehicule vor fi stimulați să comercializeze acest tip de vehicule la prețuri accesibile pentru piețele din State Membre cu venituri medii reduse (cu valoarea PIB-ului pe cap de locuitor sub 60% din media UE, la nivelul anului 2013)”, se arată în comunicat.

Potrivit propunerii României, orice vehicul cu emisii reduse comercializat într-un stat membru care se regăsește în această situație va avea o valoare echivalentă cu două vehicule comercializate în statele cu venituri medii ridicate, raportat la îndeplinirea țintelor impuse industriei.
Reprezentanții Ministerului mediului susțin că, astfel, producătorii vor fi stimulați pentru îndeplinirea țintelor, să susțină comercializarea vehiculelor la prețuri adaptate la puterea de cumpărare a cetățenilor din statele cu venituri medii mai mici.

”Accesul consumatorilor la vehiculele curate este un element cheie în atingerea obiectivelor de către producători. Comportamentul consumatorilor este dictat în principal de către cost. În România, precum și în alte State Membre cu venituri medii reduse, creșterea cotei de piață  a vehiculelor curate nu se poate atinge decât prin asigurarea acestor vehicule la un preț accesibil pentru consumatori. De aceea, credem că este imperativ ca prin acest regulament să găsim o cale prin care producătorii de autovehicule să fie stimulați să ofere și soluții de mobilitate cu emisii scăzute de carbon cu costuri mici”, a declarat Grațiela Gavrilescu.

Agenda reuniunii a inclus și adoptarea poziției comune a UE pentru Conferința ONU privind schimbările climatice (COP24) de la Katowice și, de asemenea, pentru Conferința ONU privind diversitatea biologică (COP14 CBD).

În marja Consiliului s-a organizat o reuniune a miniștrilor Mediului din statele membre ale Parteneriatului Estic. Temele abordate în cadrul discuțiilor s-au referit la o mai bună colaborare între statele membre în domenii precum managementul deșeurilor, economia circulară și protecția biodiversității.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
co2
emisii
ecologice