Șeful Citroen: Nu vom fi Dacia grupului Stellantis. Ne despart 100 de ani de istorie

Șeful Citroen: Nu vom fi Dacia grupului Stellantis. Ne despart 100 de ani de istorie
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 25 oct 2023

Thierry Koskas a prezentat săptămâna trecută cel mai ieftin automobil electric al momentului, după Dacia Spring, anticipând inclusiv o versiune care va fi mai ieftină decât modelul românesc. Alte mașini pe care le pregătesc francezii arată fără echivoc preocuparea mărcii Citroen pentru segmentele de prețuri accesibile. Chiar și așa, Koskas nu vrea să accepte o posibilă concurență cu brandul românesc Dacia, care vinde în prezent mai multe mașini decât Citroen, pe piața de origine a acestei mărci, Franța.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Profit.ro organizează pe 9 noiembrie Gala anuală Povești cu Profit...made in Romania, în care sunt premiați manageri și companii românești

Noul Citroen e-C3, lansat în urmă cu câteva zile, a fost dezvoltat pe o platformă de buget, destinată piețelor emergente și localizată în India. Acest lucru a permis ca cel mai mic și mai nou automobil electric al grupului Stellantis să afișeze un preț de pornire de 23.300 euro, ceea ce înseamnă că este comparabil cu prețul versiunii superioare a Dacia Spring. Este primul pas comercial pe care Citroen îl face către clienții mărcii românești, pe un segment sensibil la preț, cel al propulsiei cu baterii.

FOTO O companie românească va produce trenuri, metrouri și tramvaie CITEȘTE ȘI FOTO O companie românească va produce trenuri, metrouri și tramvaie

Prezent la evenimentul de lansare, Thierry Koskas, CEO al Citroen, a fost întrebat de jurnaliștii de la Auto Week din Olanda dacă Citroen țintește Dacia. „Ne comparați cu un brand pentru care avem mult respect. Diferența dintre Dacia și  Citroen este că suntem un brand cu o sută de ani de istorie. Avem și alte valori de bază, și anume confortul, simplitatea, durabilitatea și curajul”, a răspuns șeful mărcii franceze. El a mai adăugat că în gamă Citroen are și automobile mai scumpe, precum C5 Aircross și C5 X. „Concurăm cu Dacia cu unele modele, dar nu cu toate”, a recunoscut Koskas.

Citroen pregătește deja noi modele accesibile, inclusiv un mini SUV derivat din aceeași platformă Smart Car, care se va numi C3 Aircross. Acesta va urma standardul crossoverelor din India, cu dimensiuni reduse de circa 4 metri și cu 7 locuri.

Șeful Citroen subliniază faptul că Citroen este o marcă mainstream, o marcă de bază în grupul Stellantis, pe același nivel cu Fiat, dar sub Peugeot sau Opel. În același timp el recunoaște faptul că noul e-C3 țintește Dacia Spring dar și mărcile chinezești care au intrat în Europa.

Dacia Spring va primi un face-lift anul viitor. Schimbări importante la design și echipamente CITEȘTE ȘI Dacia Spring va primi un face-lift anul viitor. Schimbări importante la design și echipamente

„Marea întrebare a fost: putem face o mașină care să concureze cu chinezii, dar care să fie făcută în Europa? Datorită muncii extraordinare a inginerilor noștri, am reușit. Și da, acesta este cu siguranță un răspuns la ofensiva chineză.”

Citroen e-C3 va putea să beneficieze de facilitățile fiscale din Franța, care de la finalul acestui an nu vor mai fi acordate automobilelor produse în China. Mașina va fi asamblată în Slovacia, în UE, chiar dacă va folosi componente produse în India. Versiunea de lansare a lui e-C3 va avea o autonomie de 320 km, o putere de 113 CP, iar dimensiunile sale sunt specifice clasei B, cu 4 metri lungime.

viewscnt
Afla mai multe despre
citroen e-c3
masini electrice ieftine
dacia spring
opel electric
fiat panda