Șeful Volkswagen Group anunță: Când poate fi lansat un VW electric de 20.000 de euro

Șeful Volkswagen Group anunță: Când poate fi lansat un VW electric de 20.000 de euro
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 dec 2023

Oliver Blume, CEO-ul VW Group, a declarat că nu s-a luat încă decizia de a construi o mașină electrică de 20.000 de euro, în cadrul companiei pe care o conduce, deși anterior șeful mărcii VW, Thomas Schafer, declarase că se lucrează la acest automobil. Prima țintă a mărcii este mașina electrică de 25.000 de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

VW nu a început încă să lucreze la un automobil electric de mici dimensiuni care să coste 20.000 de euro. Acesta ar urma să fie un continuator al actualului e-Up cu un nume diferit, cel mai probabil ID.1, însă în pofida declarațiilor anterioare ale lui Thomas Schafer, CEO al mărcii VW, Oliver Blume, șeful cel mare al grupului german, spune că decizia finală nu a fost luată. Blume a fost prezent într-o conferință organizată de cotidianul Sueddeutsche Zeitung, unde a vorbit despre condițiile necesare pentru ca acest lucru să se întâmple. El a spus că, dacă decizia va fi una favorabilă, mașina ar putea fi lansată „în a doua jumătate a deceniului”.

VIDEO Primul tronson din autostrada de centură A0 care va fi deschis. Cum arată acum lotul finalizat de Umbrărescu CITEȘTE ȘI VIDEO Primul tronson din autostrada de centură A0 care va fi deschis. Cum arată acum lotul finalizat de Umbrărescu

Condiția principală pe care trebuie să o îndeplinească o mașină pentru a avea acest preț este să folosească o baterie cu costuri reduse, ceea ce ar putea fi posibil cu ajutorul noilor celule pe care VW le va produce. Acestea ar putea reduce la jumătate prețul pe 100 kWh, comparativ cu nivelul actual.

VW are demrat deja celălalt proiect ambițios pe segmentul electric, mașina de clasă B care să coste 25.000 de euro. Prezentată în urmă cu câteva luni sub forma conceptului ID.2all, viitorul ID.2 va avea dimensiunile lui Polo și un design care combină actualele trăsături ale familiei ID cu liniile tradiționale ale modelului Golf. Performanțele bateriei au fost anunțate, respectiv 450 km autonomie, cu o viteză de încărcare de 20 de minute, de la 20 la 80%.

Thomas Schäfer, CEO al Volkswagen, a explicat că prototipul lui ID.2 este și o declarație de intenție.  „ID.2all arată unde vrem să ducem marca. Dorim să fim aproape de client și să oferim tehnologie de top în combinație cu un design fantastic. Implementăm transformarea în ritm pentru a aduce mobilitatea electrică maselor.” Șeful mărcii VW spusese anterior că „un model și mai mic, care să coste sub 20.000 de euro, trebuie să vină cel târziu până în 2026 – 2027”. El mai spunea că VW trebuie „să facă o mașină care să fie accesibilă”, numai că acest model nu ar putea folosi platforma MEB, deoarece prețul ar fi prea mare. La acel moment, VW analiza patru variante pentru a produce acest model, între care și soluția cu un partener străin.

VIDEO Noua stație de metrou - deschisă. Circulație în sistem pendulă CITEȘTE ȘI VIDEO Noua stație de metrou - deschisă. Circulație în sistem pendulă

Șeful VW Group, Oliver Blume, a mai lăsat de înțeles că actuala stagnare a vânzărilor de mașini electrice este cauzată de epuizarea unei categorii importante de clienți, așa-numiții early adopters. „Avem responsabilitatea de a aduce produsele corecte la prețul corect pe piață. După early adopters pe care i-am atins cu mașinile electrice, avem acum nevoie de clienți pe care să-i convingem cu tehnologia, deoarece ei nu au posibilitatea de a-și instala o stație de încărcare acasă”.

Teoria clienților „de la bloc” a mai fost atinsă în declarațiile managementului VW, ideea principală fiind bazată pe faptul că până acum mașinile electrice au fost cumpărate preponderent de clienții care au case cu curte și au posibilitatea de încărcare. Etapa următoare trebuie să-i țintească pe cei care locuiesc la bloc și nu pot încărca decât la stațiile publice.

Alte cauze, precum inflația sau eliminarea subvențiilor pe unele piețe, au contribuit substanțial la scăderea cererii de automobile electrice, potrivit lui Blume.

FOTO Renault Twingo electric, versiunea franceză a viitoarei generații Dacia Spring - prezentat în premieră. Va costa 20.000 de euro CITEȘTE ȘI FOTO Renault Twingo electric, versiunea franceză a viitoarei generații Dacia Spring - prezentat în premieră. Va costa 20.000 de euro

VW a fost nevoită să frâneze producția din fabricile de vehicule electrice, pentru a ține pasul cu cerere tot mai scăzută de astfel de automobile.

Renault, una dintre mărcile rivale ale VW pe segmentul electric, a prezentat prototipul unei noi generații Twingo, care ar urma să coste doar 20.000 de euro. Fără să ofere alte detalii, cu excepția unui consum de 10 kWh/100 km, compania a anunțat că mașina va fi lansată abia în 2026. Între timp, însă, Citroen a lansat modelul e-C3, cu un preț de 23.300 de euro, doar cu puțin mai mare decât Dcia Spring. De asemenea, marca franceză a anunțat că, în 2025, va lansa o versiune și mai ieftină, la 19.900 de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw group
vw id.2
vw id.1
masina electrica 20.000 de euro