Vânzările de automobile premium din clasa executive, segmentul E de limuzine și derivatele acestora, au crescut substanțial în acest an în Europa, ceea ce poate reprezenta un semn bun pentru economie, însă evoluția nu se regăsește și în segmentele premium mai accesibile. Vestea cea mai bună este că, aici, vânzările de propulsii electrice s-au dublat, practic, și au ajuns la o treime din total, conform analizei Profit.ro.
Segmentul de automobile E, cunoscut și sub numele de limuzine executive, a avut în acest an o evoluție accelerată în Europa, care este, într-o mare măsură, în contradicție cu pesimismul înregistrat în piața auto europeană, în ansamblul ei.
Motivele țin deopotrivă de imunitatea pe care clienții acestui segment o au, în general, la crize și la scăderea cererii pentru produse de folosință îndelungată, dar și de o creștere a interesului pentru propulsia electrică, mai ales în segmentele premium și pe fondul lansărilor de modele noi, mai performante.

În total, segmentul E a înregistrat un volum de 75.500 de autoturisme vândute, în primele patru luni ale anului, potrivit cifrelor Data Force, creșterea față de anul anterior fiind de 35%, mult peste media creșterii în toate segmentele premium.
Liderul absolut al segmentului, în acest an, a fost BMW Seria 5, care s-a bucurat de o majorare a vânzărilor de 56%, depășind pragul de 20.000 de automobile livrate. Versiunea s-a complet electrică a avut un parcurs la fel de bun, cu o creștere de 55% și un volum de 8.900 de unități (locul 5 în segment), ceea ce înseamnă că, împreună, cele două versiuni se apropie de 30.000 de unități vândute în doar patru luni.
Pe locul al doilea, Mercedes E-Class, un reper al acestui segment, a vândut 15.800 de unități, în creștere suficient de mare pentru a ieși în evidență, 19%, iar modelul EQE, o variantă electrică a acestuia, a completat aceste vânzări cu 3.700 de unități (locul 6), ceea ce înseamnă că ambele versiuni au cumulat aproape 20.000 de unități. Singura mențiune este cea legată de EQE, care a scăzut față de anul trecut, cel mai probabil din cauza apariției de noi propuneri în segment.

Audi A6 este cel mai nou model din segmentul E, dar a cunoscut încă din primele săptămâni de la lansare o cerere crescută. Vânzările ambelor generații suprapuse, în primele patru luni ale anului, au atins un volum de 13.800 unități, fiind mai mari cu 10% față de anul precedent, însă la acestea s-au adăugat și cele ale noului A6 e-tron, lansat la finalul anului trecut.
Este vorba despre aproape 7.500 de unități (locul 5 în clasamentul segmentului), rotunjind vânzările A6 la circa 21.000 de unități.

În afară de modelele celor trei mărci germane, au mai fost prezente în top 10 Volvo S90, cu 2.700 de exemplare vândute, Lexus ES, cu 1.400 de unități, Audi A7, aflat la finalul vieții, cu 1.200 de unități, și, simbolic, Maserati Ghibli, cu 51 de exemplare.
Toate propulsiile electrice vândute în acest segment au însumat 20.100 unități, dublu față de 2024, având o cotă de piață în segment de 27%, un nivel impresionant în raport cu piața europeană de automobile în ansamblul ei.
O altă contradicție cu restul segmentelor este și cea referitoare la motorizările diesel, care își păstrează în continuare o pondere ridicată, cu 30% din total, beneficiind de o creștere de 21% față de anul anterior. Și motorizările PHEV au crescut cu 41%, acestea fiind considerate înlocuitorii diesel-urilor, cota lor fiind de asemenea de 30%.

Au scăzut în schimb motoarele hibrid, poate și pentru că oferta lor este tot mai redusă, având în acest moment doar 1,8% din piață, precum și benzina (-2%), care mai are doar 11% din piață.
Datele referitoare la principalele piețe ale segmentului arată fără echivoc că, fără propria piață de origine, Germania, Audi, BMW și Mercedes nu s-ar bucura de atât de mult succes, având în vedere că aproape jumătate (46%) din totalul limuzinelor executive au fost vândute în această țară. Marea Britanie și Suedia au primit doar o mică parte din vânzări, cu 9 și, respectiv, 7 procente.