Ford va avea o gamă de propulsii pe modelele sale bazată pe tehnologii clasice, pe benzină, și tehnologii electrificate, atât hibrid, cât și electrice. Compania americană urmărește „stimularea unei creșteri profitabile”, ca urmare a deciziei clienților în materie de tehnologie.
Din acest motiv, constructorul de mașini a ales să investească în pickup-uri, în motorizări hibride și în vehicule electrice accesibile.
Ca urmare a acestei noi strategii, Ford spune că, în 2030, aproximativ 50% din volumul de vehicule la nivel global va fi format din mașini electrificate: hibride și electrice, atât cu range-extender, cât și complet electrice. Astăzi, compania vinde doar 17% mașini electrificate.
Compania se așteaptă ca acest plan să aducă o profitabilitate mărită pentru toate liniile de business: Model e, Ford Blue și Ford Pro. În mod special, divizia electrică Model e ar trebui să devină profitabilă în 2029, dar estimează îmbuntățiri ale performanțelor financiare încă din 2026.
În 2025, trimestrul patru ar urma să genereze un cost de 19,5 miliarde dolari din divizia electrică, elemente speciale, iar în 2026 și 2027 să mai fie înregistrate efecte de 5,5 miliarde dolari.
Pentru acest an, a fost estimată o valoare EBIT peste previziunile anterioare, la 7 miliarde dolari, și un flux de numerar de 2-3 miliarde dolari.
În SUA, amprenta de producție va fi extinsă prin startul producției de noi pickup-uri și LCV-uri, dar și prin investiții într-o nouă linie de business axată pe stocarea de energie din baterii, simultan cu renunțarea la planurile de producție de vehicule electrice de mari dimensiuni.
„Aceasta este o schimbare condusă de clienți, menită să creeze un Ford mai puternic, mai rezistent și mai profitabil”, a declarat președintele și CEO-ul Ford, Jim Farley. „Realitatea operațională s-a schimbat, iar noi redistribuim capitalul către oportunități de creștere cu randament mai mare: Ford Pro, camioanele și autoutilitarele noastre lider de piață, hibride și oportunități cu marjă mare de profit, cum ar fi noua noastră afacere de stocare a energiei din baterii.”
Pe segmentele de pickup, noua platformă electrică va fi lansată în producție începând din 2027, sub forma unui model electric de dimensiuni medii, iar pe segmentul mare F-150 Lightning va primi un range-extender, urmând să fie produs în Dearborn, Michigan.
Doug Field, directorul Ford pentru vehicule electrice, digital și design, explică exact ce tehnologie va folosi noul F-150 electric: „Noua noastră generație de vehicule electrice Lightning EREV este la fel de revoluționară. Păstrează tot ce le place clienților - livrare 100% energie electrică, accelerație sub 5 secunde - și adaugă o autonomie estimată la peste 700 de mile (n.r. 1.120 km) și tractează ca o locomotivă. Va fi un instrument incredibil de versatil, livrat într-un mod eficient din punct de vedere al capitalului.”
În același timp, decizia Ford include și renunțarea la un nou van electric pentru Europa, precizând că va fi menținută gama actuală de LCV-uri electrice. Este vorba despre cele două modele Courier produse în România, dar și de alte modele mai mari produse în Turcia de Ford Otosan.
Pentru Europa, Ford a anunțat deja mai multe direcții de dezvoltare. În Spania, va fi produs un SUV hibrid în segmentul compact, iar pe segmentul electric mic va dezvolta două modele în parteneriat cu Renault, care vor fi produse în Franța, de compania franceză.















