Tarom vrea să obțină o eficiență a consumului de kerosen de până în 2% până în 2020

Tarom vrea să obțină o eficiență a consumului de kerosen de până în 2% până în 2020
scris 7 nov 2017

Transportatorul aerian de stat Tarom și-a stabilit ca obiectiv obținerea unei eficiențe a consumului de combustibil de 1,5 - 2% până în 2020 și atingerea unei creșteri carbon - neutră din 2020. În plus, compania este interesată de utilizarea biocombustibililor.

”Adică, toate emisiile produse de zborurile Tarom să fie compensate prin diverse măsuri. Pentru a atinge aceste ținte, Tarom implementează o politică responsabilă privind eficiența combustibilului ars”, arată un document publicat pe site-ul companiei.

Compania arată că, pentru a reduce impactul aviației civile asupra mediului înconjurător, oficialii Tarom caută soluții pentru neutralizarea impactului creșterii emisiilor de carbon, astfel încât să nu se înregistreze creșteri în emisiile de carbon în ciuda creșterii traficului, ”ca prim pas pentru un viitor fără carbon”, scrie News.ro.

Autorii documentului scriu că biocombustibilii reprezintă soluția industriei aviatice de a reduce parțial emisiile de gaze cu efect de seră și poate de a înlocui, într-o zi, combustibilii petrolieri bogați în carbon.

FOTO Mercedes lansează noile S Coupe și S Cabriolet pe piața din România. Sunt disponibile noile motoare V6 și V8, de 367 și 469 CP CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes lansează noile S Coupe și S Cabriolet pe piața din România. Sunt disponibile noile motoare V6 și V8, de 367 și 469 CP

”În căutarea unor soluții pentru reducerea impactului uman asupra schimbării climatice, la care și Tarom ia parte, biocombustibilii adecvați sunt esențiali în asigurarea unei surse curate de combustibil pentru flota de aeronave a lumii și pentru a ajuta milioanele de oameni ce călătoresc anual cu avionul să efectueze o călătorie cu impact cât mai mic asupra planetei”, se precizează în document.

Biocombustibilii sunt produși din orice resursă biologică refolosită, precum plantele care absorb bioxidul de carbon și cresc la lumina soarelui, cele mai frecvente fiind plantele bogate în zahăr, de exemplu trestia de zahăr, cunoscute ca prima generație de biocombustibili și plantele bogate în ulei bio derivați (cum e camelina), care reprezintă a doua generație de biocombustibili.

”Industria aviației se orientează către a doua generație de biocombustibili, cei adecvați, derivați din plante necomestibile și care pot fi cultivați în diferite locații, inclusiv în zone deșertice sau cu apă sărată. Fiecare dintre plantele din această generație a fost supusă unor cercetări ce au dus la concluzia că au potențialul de a furniza cantități mari de combustibil mai ieftin, fără emisii”, adaugă autorii documentului.

Plantele care fac parte din aceasta generație au nenumărate avantaje asupra mediului inconjurator, de exemplu ajută la reducerea emisiilor de CO2 cu până la 80%, sunt o alternativă viabilă pentru combustibilii fosili și pot suplini combustibilii folosiți în mod tradițional la avioanele cu reacție (testele arată că pot fi folosiți în zbor), dar aduc și beneficii economice și sociale, fiind o soluție pentru fluctuațiile de preț legate de costul combustibilului și un beneficiu economic pentru țările în dezvoltare care pot cultiva astfel de plante, potrivit companiei.

Cultivarea plantelor pentru biocombustibili se realizează luând în considerare necesitatea de a nu afecta producția de alimente destinate consumului uman.

”Tarom este interesată de utilizarea biocombustibililor în aviația civilă pentru a reduce impactul asupra mediului înconjurător, fapt pentru care a fost implicată într-un proiect internațional de studiu de fezabilitate pentru utilizarea biocombustibilor pentru aeronavele sale; proiectul a avut ca scop evaluarea impactului cultivării plantei numită ‘camelina’ în România și transformarea semințelor prin procedee specifice în combustibil de aviație. În cel mai scurt timp biocombustibilii vor fi certificați pentru o utilizare nerestricționată în combinație cu combustibilii fosili pentru alimentarea aeronavelor de transport”, subliniază documentul.

În 2016, Tarom a cheltuit 243,5 milioane lei pe combustibil, arată raportul financiar publicat pe site-ul societății.

La nivelul anului trecut, Tarom a achiziționat certificate de emisii de gaze cu efect de seră în valoare de 5,4 milioane lei, pentru a îndeplini cerința de conformare cu un număr de certificate egal cu tonele de carbon emise în timpul anului 2015.

Tarom a avut o pierdere de 104,3 milioane lei în prima parte a acestui an și o cifră de afaceri netă de 444,2 milioane lei, potrivit unui raport publicat pe site-ul companiei.

Compania are 1.900 de angajați.

Tarom estimează că va înregistra în acest an pierderi în valoare de 206,79 milioane lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri și cheltuieli rectificat pus în dezbatare de acționarul majoritar, Ministerul Transporturilor.

Aceste noi prognoze arată pierderi de cinci ori mai mari față de bugetul inițial aprobat în luna septembrie în Guvern, care indica un rezultat negativ de 41,2 milioane lei, pentru acest an.

Anul trecut, Tarom a raportat pierderi de 46,97 milioane lei (11,1 milioane euro), pe fondul scăderii veniturilor și al valorii activelor imobilizate.

Bugetul companiei arată că 2017 ar urma să fie al zecelea an de pierderi pentru Tarom, având în vedere că societatea nu a mai înregistrat profit din 2007.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarom
kerosen