Producătorul auto condus de Elon Musk și furnizorii săi au înlocuit deja unele componente fabricate în China și își propun să treacă toate celelalte componente la cele fabricate în afara Chinei în următorul an sau doi, se arată în raport, citând persoane familiarizate cu situația.
Tesla nu a răspuns imediat la o solicitare a Reuters de a comenta în afara programului normal de lucru.
Directorii s-au confruntat cu fluctuațiile tarifelor în disputa comercială dintre SUA și China, ceea ce complică strategiile de stabilire a prețurilor, a adăugat WSJ.
Tesla și-a crescut aprovizionarea din America de Nord pentru fabricile sale din SUA timp de doi ani, pe fondul amenințărilor tarifare.
La începutul acestei luni, datele de la Asociația Chineză a Autoturismelor au arătat că vânzările de vehicule electrice fabricate în China ale Tesla au scăzut cu 9,9%, la 61.497 de unități, în octombrie, față de anul precedent, inversând o creștere de 2,8% în septembrie.
Producția de Model 3 și Model Y de la uzina din Shanghai, inclusiv exporturile, a scăzut cu 32,3% față de septembrie.
Tensiunile dintre cele două țări i-au lăsat pe directorii din industria auto în stare de triaj pe tot parcursul anului 2025. Tarifele intermitente impuse de președintele american Donald Trump și accesele de panică din industrie cu privire la potențialele blocaje legate de pământurile rare și penuria de cipuri au determinat companiile auto să își regândească dependența de China, o sursă importantă de piese și materii prime.
General Motors a cerut săptămâna aceasta miilor de furnizori să elimine componentele fabricate în China din lanțurile lor de aprovizionare.















