Totuși, analiștii avertizează că producătorul american riscă să piardă cotă de piață din cauza competiției tot mai puternice și a gamei limitate de modele, transmite Reuters.

În Franța, vânzările au crescut cu 2,7% față de anul trecut, iar în Danemarca cu 20,5%, Model Y devenind cel mai bine vândut model.
În Norvegia, înmatriculările au urcat cu 14,7%, iar în Spania cu 3,4%, sprijinite de o creștere de 60% a livrărilor de Model Y, scrie News.ro.
Totuși, rezultatele au rămas slabe pe alte piețe cheie: în Suedia, înmatriculările au scăzut cu 64% în septembrie, iar în Olanda au coborât cu 48%.
Înmatriculările de mașini noi Tesla în Italia au scăzut pentru a cincea lună consecutiv în septembrie, înregistrând o scădere de 25,6% față de anul trecut, potrivit datelor publicate de Ministerul italian al Transporturilor.
La nivelul Uniunii Europene, vânzările Tesla au fost mai mici cu 42,9% în perioada ianuarie–august, în timp ce piața generală de vehicule electrice a crescut cu aproape 25%.
Analiza pieței arată că Tesla se confruntă nu doar cu lansările agresive ale producătorilor europeni și chinezi, ci și cu o reacție negativă a unor consumatori față de CEO-ul Elon Musk, pe fondul implicării sale în sprijinirea președintelui Donald Trump și a partidelor de extremă dreapta din Europa.

Specialiștii avertizează că, fără un model nou de volum — primul după lansarea Modelului Y în 2020 — Tesla va continua să piardă teren în fața rivalilor, în condițiile în care constructori chinezi precum BYD își extind rețelele de distribuție în Germania, Marea Britanie și Franța.
”Tesla poate fi încă un pește mare, dar iazul este acum plin de competitori serioși”, a spus Andy Palmer, președintele grupului Electric Vehicles UK.