Noua șosea de aproximativ 10 km pe care de luni după-amiază șoferii vor putea circula spre și dinspre autostrada A1 se va numi DN69A.
DN69A a fost construit la profil de 4 benzi (2 benzi pe sens), este dotat cu parapet median de beton tip New Jersey, iar pe traseu au fost amenajate 3 noduri rutiere:

- nod rutier la intersecția cu DN69
- nod rutier la intersecția cu DC58
- nod rutier la intersecția cu A1

”E un proiect pe care, să spunem, într-o proporție foarte mare l-am gestionat atâta timp cât am fost ministru, până în urmă cu câteva luni.
De aceea și țin la el, nu doar fiindcă sunt timișorean, timișean (…) Îi felicit pe constructori care au preluat acest proiect de la prima firmă cu care s-a reziliat contractul.



De asemenea, președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, a declarat că după 15 ani, Timișoara are, în sfârșit, o descărcare directă de pe autostrada A1.
”Timișul beneficiază de investiții substanțiale în acești ani de zile, însă trebuie spus și că la 15 ani de la inaugurarea autostrăzii A1 Timișoara-Nădlac, la 15 ani distanță Timișoara beneficiază în sfârșit de o descărcare a Timișoarei. Celelalte două de până acum, una era la Giarmata, alta la Remetea și dura foarte mult timp până ajungeam în Timișoara de pe autostradă.

Și la 15 ani de administrație exclusiv de dreapta, iată Timișoara și Timișul beneficiază de o descârcare în Timișoara, la patru benzi în jurul localității Sânandrei. Și înainte de aceasta, la Covaci și la Cerneteaz, o altă descărcăre, îi putem spune așa, și discutăm deja cu primăriile celor două localități pentru a prelua drumurile și către Covaci până la centură și către Cerneteaz până la drumul de la Giarmata, să reabilităm și acel drum să fie ușor și facil tot accesul pe autostradă și descărcarea de pe autostadă”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.

Drumul are 2 benzi pe sens și 3 noduri rutiere (cu DN 69 Timișoara – Arad, în zona Sânandrei, cu DC 58, în zona localității Cerneteaz, și cu autostrada A1, între nodurile rutiere Giarmata și Orțișoara). Viteza prevăzută în proiect pentru acest drum este de 100 km/h.
Drumul porneste de la intersecția cu localitatea Sânandrei și este, practic, a treia descărcare de pe autostradă către Timișoara, după cele de la Remetea și Giarmata.